Hoppa till innehåll

Lära Mig Body Popping.

WishCookie

Rekommendera inlägg

Hej, jag bor i halmstad och jag letar efter en kurs i halmstad där jag kan lära mig Body Popping. Men jag hittar ingen när jag googlar. Jag ska försöka nu att hitta en hemsida, Och därför undrar jag om någon av er tusen fuskar medlemmar skulle kunna hjälpa mig. x)

Jag skulle vara ytterst tacksam om ni hjälpte mig. x)

Redigerat av Moonlamp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag bor i halmstad och jag letar efter en kurs i halmstad att lära mig poppin. Men jag hittar ingen när jag googlar. Jag ska försöka nu att hitta en hemsida, men skulle ni kunna hjälpa mig att hitta någon hemsida? x)

Kan du förklara Poppin, google är djävulens verk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag bor i halmstad och jag letar efter en kurs i halmstad att lära mig poppin. Men jag hittar ingen när jag googlar. Jag ska försöka nu att hitta en hemsida, men skulle ni kunna hjälpa mig att hitta någon hemsida? x)

Kan du förklara Poppin, google är djävulens verk.

Visst, men den heter faktiskt Body popping, glömde skriva det men jag ska ändra.

Detta är vad Body Popping är för något:

Popping är en dansstil och en av de ursprungliga funk stilar danser som kom ut i Fresno, CA under 1970-talet. Den bygger på tekniken att snabbt kontraktering och avslappnande muskler för att orsaka ett ryck i dansarens kropp, som som pop eller en träff. Detta görs kontinuerligt i takt med en låt i kombination med olika rörelser och kroppsställningar. Popping används även som en övergripande term för att beteckna en grupp av närbesläktade Illusionary dansstilar och tekniker som ofta är integrerade med popping att skapa ett mer varierat resultat.

Jag hittade den infon på nätet. Och här har du en video på popping:

Klicka här för att se videon! x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du är du Mr. H :*

Kolla dansskoleklasserena då? Kontakta dansledarna och titta efter hom de har nån Pop-lockare? Kan ju inte vara så svårt.. ;D

Oftast är det ju mest de dans skolorna som är mest inriktade på streetdance och mera åt underground hållet. Men visst! Det är aldrig dålig med ett försök.

Annars finns det som sagt tusen tals guider på youtube.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...