Hoppa till innehåll

Internet Funkar Inte :( :(


NeedforSpeed
 Dela

Rekommendera inlägg

tjena, jag kan inte gå in på internet på mitt ps3. Har testat med både trådlöst och med sladd och ingen av dem funkar, när jag kopplar in internet sladden i ps3:t och testar anslutningen så står det för det första: IP adress: Misslyckad, sen så står de också: ->LAddningen överskrider tidsgränsen<- (det står inte EXAKT så men liknande). Har ni kanske samma problem eller har haft samma problem?? detta påverkar att jag inte kan spel online villket är jätte tråkigt.

 

Tacksam för svar :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men ja kan inte ansluta med sladd, så fixade Ip:adressen, och när ja går in på ''test av anslutning'' så står det Ipadress: Lyckats

Anslutning: Misslyckats

 

det står att de är något DNS fel... vad kan de vara för problem?? va ska ja göra?

Sladden kan sitta i fel "lucka" o routern.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men ja kan inte ansluta med sladd, så fixade Ip:adressen, och när ja går in på ''test av anslutning'' så står det Ipadress: Lyckats

Anslutning: Misslyckats

 

det står att de är något DNS fel... vad kan de vara för problem?? va ska ja göra?

Sladden kan sitta i fel "lucka" o routern.

 

Nej, har kollat och allt sitter som det ska :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

men ja kan inte ansluta med sladd, så fixade Ip:adressen, och när ja går in på ''test av anslutning'' så står det Ipadress: Lyckats

Anslutning: Misslyckats

 

det står att de är något DNS fel... vad kan de vara för problem?? va ska ja göra?

DNS: Det kan vara att du har kopplat allt fel, eller så krånglar din internetleverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...