Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tja, Någon som vet hur man kopierar saker från Photoshop (har cs3 om det spelar roll) till After Effects. Har provat kopierat som vanligt men det funkar inte sen så har jag även provat dra den till After Affects vilket inte heller fungerat.

Vet att det ska gå att göra då jag gjort det 1 gång förut men kommer inte ihåg hur jag löste det då:S

Tacksam för svar!

Skrivet

Menar du .psd filen i photoshop? Annars så är det ju bara att spara din bild i photoshop som t.ex jpg eller gif, och importera till After Effects.

Ska få in den som en "mask"

Skrivet

Hallå? Photoshop och AfterEffects är tvåvägsvara - Spara i PSD från Photoshop och importera filen i AE.. Då får du med alla lager, masker etc.

Okej men hur gör jag min bild till en mask?:P

Skrivet

Hallå? Photoshop och AfterEffects är tvåvägsvara - Spara i PSD från Photoshop och importera filen i AE.. Då får du med alla lager, masker etc.

OMG -.- Du gör inte din bild till en mask, du gör en mask i bilden.
Skrivet

det jag menade, men om jag har en bild hur gör jag så att jag kan lägga in den i after effects som en mask

Skrivet

det jag menade, men om jag har en bild hur gör jag så att jag kan lägga in den i after effects som en mask

Antingen sparar du ut masken i PSD format ur Photoshop och importerar i AE, eller så tar du bilden i AE och maskar ur den där.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...