det finns väldigt många personer som skriver +1. Men det verkar som ingenting händer utav de. Har någon fått någon tillsägelse utav "+1"-inlägg? Det är ju bara onödigt..
"+1"-inlägg Tillåtna?
Personligen tycker jag inte att det är onödigt, det visar att man håller med någon/tycker det som någon har sagt är bra.
Det är som en /sign.
Det är spam eftersom de bara bumpar tråden utan att tillföra något eget.
↗ till inläggetDet är spam eftersom de bara bumpar tråden utan att tillföra något eget.
Tror aldrig jag har sätt en bump med "+1". Alla inlägg är iofs bumps men på fuska tycker jag en riktig bump är en månad eller äldre.
Personligen tycker jag ett "+1"-inlägg är ok men de slutar ofta i massquotes ungefär såhär:
+1+1+1+2runescape suger
Fast det är ju långt ifrån alla inlägg här på fuska som tillför något eget. Dessutom, i diskussioner som handlar om åsikter så är det ju ingen mening med att upprepa vad någon annan redan har sagt. En lång utläggning om ens åsikt tillför lika mycket till tråden som "Jag håller med X" om någon annan redan har sagt det.
Det visar ju att många tycker samma sak. Om någon säger "Jag tycker X" också kommer nästa person och säger "Haha du är den enda som tycker X". Om någon skulle svarat "+1" på det första inlägget förstärker det vad personen sa och gör det mer "värdefullt" i diskussionen.
Jag ser hellre ett inlägg där det står "Jag håller med dig" än +1.
Sen så är det inte bara P12or som håller på med +1 precis..
Jag ser hellre +1 än samma sak igen med olika ord.
+1 --^
Jag håller med er.
↗ till inläggetJag tycker själv det är mer P12-klassat att repetera det någon har sagt och tro att ingen fattar att man smygspammar.↗ till inläggetTror aldrig jag har sätt en bump med "+1". Alla inlägg är iofs bumps men på fuska tycker jag en riktig bump är en månad eller äldre.Det är spam eftersom de bara bumpar tråden utan att tillföra något eget.
Det är okej med "+1" tycker jag, men inte hur okej som helst. Quotes som det WASD visade är problemet, då de kedjorna oftast verkar skrivas för att det är en "rolig grej" (alternativt för att öka inäggsräknaren) och inte för att man verkligen bryr sig om att hålla med.
↗ till inläggetDet är spam eftersom de bara bumpar tråden utan att tillföra något eget.
Det är som att skriva "Jag håller med". Då tillför man inte något eget, men man bryter inte mot reglerna, eller hur?
↗ till inläggetJag tycker det är spam att bara skriva "Jag håller med". -.-↗ till inläggetDet är spam eftersom de bara bumpar tråden utan att tillföra något eget.
Det är som att skriva "Jag håller med". Då tillför man inte något eget, men man bryter inte mot reglerna, eller hur?
Lite frihet borde det ju vara utan att det ska räknas som spam. På Gamespots forum t.ex så är allt sådant tillåtet och jag tycker atmosfären där är mycket vänligare och trevligare.
Ska man inte kunna få göra nånting längre? Man får inte ha grupp ikoner, nu inte skriva ''+1'' Draghon man kan inte inte säga att du tillför något eget i tråden heller när du skriver ''Jag tycker det är spam''.
Angående quatix inlägg var det jag som anmälde. Jag är trött. Den skulle egentligen inte anmälts :P..
Sen så håller jag med om det mezox säger. Att P12 upprepar de någon sagt för att verka smart.. menmen.
Tillför det inget nytt så är det ett regelbrott mot §3.9. Håller man med och kommer med något nytt däremot så är det en annan sak.
Jag tycker det är spam faktiskt.
Om man ändå kan skriva "+1" kan man väl skriva att man håller med någon?
Då ska man inte skriva LOL heller, bättre att skriva ''När jag läste ditt inlägg så började jag skratta i verkligheten.''.
Precis, detta är internet. Inte ett svenskaprov.
Humorforumet är fult med "lol"-inlägg.