Hoppa till innehåll

Pokemon D Explorers Of Sky Hjälp Plz!


cubone
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hmm, är inte Dusknoir Ghost/Dark typ?

Om han är det så funkar det nog bra x3 Men jag tänkte huvudsalkigen på att du sa att fighting var bra mot Ghost, vilket det inte är xP

 

(La märke till det igår när jag stred mot en massa Misderveus *ursäkta stavning* men min Riolu) x3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej men nu har jag lärt mig solarbem istället för aroma-grejen ska jag andvända den till nåt

Använd den till att attackera? xP Eftersom du står 2 tiles ifrån Dusknoir i början så hinner du ladda din Solarbeam tills han kommer fram och sedan slå den rakt på han. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur ni gör det men jag brukar förstärka mina pokemon med gummi juice från Spinda barren därför var dusknoir väldigt enkel.

 

Så här besegrade jag honom:

 

mina pokemon: Pikachu, riolu, grovyle

 

Attacker:

pikachu: thunderbolt, shock wave, quick attack, brick break

riolu: force palm, quick attack, bite, (minns inte sista :huh: )

 

Jag använde Thunderbolt för att knäcka alla sableyes ;) och jag lät riolu använda bara bite.

Grovyle var också urbra för den gjorde inte nåt dumt och var suverän med Dig attacken :D .

 

Det här är vad du borde ha för attacker:

 

Chikorita: energy ball, solarbeam, wide slash eller body slam, sunny day för att använda solarbeam närsomhelst utan att lada.

 

riolu: poison jab, shadow claw, earthquake, quick attack eller force palm.

 

Låt chikorita använda sunny day och sen hela tiden solarbeam.

låt riolu använda earthquake för att eliminera sableyerna snabbt ( chikorita och grovyle kommer inte att bli så mycket skadade för att dem är gräss typer) och shadow claw mot dusknoir.

 

Ta med dig ungefär 10 oran berries och 4 reviver seeds och du bör va ungefär level 40 för du kommer inte ha nån tid att levla up sen för att du kommer att gå direkt till temporal tower .

 

 

:lol: hoppas det här hjälpte :lol:

Redigerat av Rotom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...