Gäst pong218 Skrivet 7 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2010 (redigerat) Jag hade riktigt tråkigt häromdagen och googlade min egna email. Och hittade ett forum där någon på något sätt har tagit reda på mitt hotmail lösenord. Vad ska jag göra åt det? kan man anmäla sådana saker någonstans? , detta var inte fuska.se som jag hittade det på. En förklaring. Min email har blivit hackad, jag googla den och hitta i ett forum både min email(hotmail) och lösenord. Min fråga är om det går att anmäla detta någonstans? På sidan finns inte bara min email utan flera hundra. .. Visste inte vilken tråd detta passar i. Redigerat 7 Januari 2010 av pong218 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2010 Man kan anmäla saker till polisen *nickar på huvet* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 7 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2010 Man kan anmäla saker till polisen *nickar på huvet* Det kan vara lite svårt då hemsida jag hitta det på inte är svensk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 7 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2010 Anmäl till dess lands polis då? xD Näe men kan du logga in på din mail? Om inte kontakta hotmail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 8 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2010 Anmäl till dess lands polis då? xD Näe men kan du logga in på din mail? Om inte kontakta hotmail. Jag kommer in på den, Då jag såg detta böt jag genast lösenord. Men jag har ju ingen aning om vad dem kan ha gjort med min email då jag själv har märkt att spam boxen och inboxen har ökat i flera hundra email per dag. Detta stör mig att det finns männsikor som liksom hackar andras email. Nu så måste ju jag likson byta email. Vilket kommer ta flera timmar. Att man ska byta email på alla hemsidor man är medlem på. Även många kontakt förfrågningar har kommit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 8 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2010 Tar flera timmar? Skapa bara en ny mail. Använd den när du registrerar dig. Byt bara på dom du verkligen är aktiv på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 8 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2010 (redigerat) Kanske borde sluta ha så lätta lösenord? Minst 32 tecken borde räcka. a-z A-Z 0-9 och specialtecken. Dessutom tror jag mer på att du har exakt samma lösenord på din email som på databasen som hade läckt. Edit: Hittade din email i deras lilla lista. Du låg dock under https://google.com. Tydligen använder dom din email till att göra saker och ting med. Gmail skall dock visa vilken Ip-address som senast varit inloggad på ditt konto. Dock tror jag knappast att någon lär kunna spåra förövarna. Eftersom dom troligtvis lär sitta bakom vpn, proxies eller rootade servrar. Så länge ingen skada har skett så ska du bara vara glad över att du har alla dina konton kvar. Redigerat 8 Januari 2010 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
skatan222 Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Exakt samma sakt har hänt mej nu både igår och idag så koma jag inte in på min mail men på hotmail kan man ju få tbx sitt acc.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.