Hoppa till innehåll

Min Email Har Blivit Hackad!


Gäst pong218
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst pong218

Jag hade riktigt tråkigt häromdagen och googlade min egna email. Och hittade ett forum där någon på något sätt har tagit reda på mitt hotmail lösenord. Vad ska jag göra åt det? kan man anmäla sådana saker någonstans? , detta var inte fuska.se som jag hittade det på.

En förklaring.

 

Min email har blivit hackad, jag googla den och hitta i ett forum både min email(hotmail) och lösenord. Min fråga är om det går att anmäla detta någonstans? På sidan finns inte bara min email utan flera hundra.

 

.. Visste inte vilken tråd detta passar i.

Redigerat av pong218
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Anmäl till dess lands polis då? xD

Näe men kan du logga in på din mail? Om inte kontakta hotmail.

Jag kommer in på den, Då jag såg detta böt jag genast lösenord. Men jag har ju ingen aning om vad dem kan ha gjort med min email då jag själv har märkt att spam boxen och inboxen har ökat i flera hundra email per dag. Detta stör mig att det finns männsikor som liksom hackar andras email. Nu så måste ju jag likson byta email. Vilket kommer ta flera timmar. Att man ska byta email på alla hemsidor man är medlem på. Även många kontakt förfrågningar har kommit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske borde sluta ha så lätta lösenord?

Minst 32 tecken borde räcka. a-z A-Z 0-9 och specialtecken.

 

Dessutom tror jag mer på att du har exakt samma lösenord på din email som på databasen som hade läckt.

 

 

Edit:

 

Hittade din email i deras lilla lista.

Du låg dock under https://google.com.

 

Tydligen använder dom din email till att göra saker och ting med.

Gmail skall dock visa vilken Ip-address som senast varit inloggad på ditt konto. Dock tror jag knappast att någon lär kunna spåra förövarna. Eftersom dom troligtvis lär sitta bakom vpn, proxies eller rootade servrar.

 

Så länge ingen skada har skett så ska du bara vara glad över att du har alla dina konton kvar.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...