Lusen Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Nej, min pappa är inte lat.Så sant, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Noodles Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Njaa, jag måste säga både och. När han är hemma på vardagarna så sitter han vid TV:n. Dock klandrar jag honom inte, eftersom han är snickare och är ute från 7.00 till 16.00. På helgerna är det lite olika, han kan pyssla lite i garaget och ibland sitter han vid TV:n. Så är det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Jag kan också tillägga: Min pappa är väldigt trög, vi pratar svenska och han förstår och då säger han "va"? Som att vi pratar ett helt annat språk än svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MegaSvampen Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Min pappa bor typ vid våran TV. Han är jätte snäll och är bra på att laga mat, men när man frågar om man kan få något att äta, så säger han ''Aa, vänta lite!'' sen går det typ en timme och man är as hungrig och då kommer han och frågar om jag är hungrig. Fett jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Min pappa bor typ vid våran TV. Han är jätte snäll och är bra på att laga mat, men när man frågar om man kan få något att äta, så säger han ''Aa, vänta lite!'' sen går det typ en timme och man är as hungrig och då kommer han och frågar om jag är hungrig. Fett jobbigt. Va? Han är snäll då, min far skulle aldrig i livet fråga. Jag lagar mat denna veckan eller dagen. Mamma och jag får göra allt själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 23 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2010 Min pappa bor typ vid våran TV. Han är jätte snäll och är bra på att laga mat, men när man frågar om man kan få något att äta, så säger han ''Aa, vänta lite!'' sen går det typ en timme och man är as hungrig och då kommer han och frågar om jag är hungrig. Fett jobbigt. Hmm exakt samma här :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Njaa, jag måste säga både och. När han är hemma på vardagarna så sitter han vid TV:n. Dock klandrar jag honom inte, eftersom han är snickare och är ute från 7.00 till 16.00. På helgerna är det lite olika, han kan pyssla lite i garaget och ibland sitter han vid TV:n. Så är det!Same, fast min pappa jobbar som murare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 (redigerat) Tror nog min farsa är så långt ifrån lat det går, vi har bara 5 tv kanaler (1, 2, 24 och de där) för att han aldrig tittar på tv, han jobbar ofta 6 dagar i veckan, går och lägger sig klockan tolv och går upp klockan sex varje dag, har han tråkigt så börjar han alltid bygga något till huset eller skottar snö m.m. lagar mat ganska ofta, hämtar småungarna på dagis, dammsuger. lagar min, min syrras och mina lillebrorsors saker, går ett varv runt sjön ibland sent på kvällen när han vill ha luft, kör med sin trail, hjälper mig med läxor, som ni ser så är han ganska aktiv. Kan säga att han var första svensken som korsade Grönland också, -25 grader, 200mil och 140kg packning på en pulka, något att testa säger han ;) Redigerat 24 Februari 2010 av DeathMetal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Swedishmoose Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Min pappa är inte jätte lat men han är ju inte i samma form som när han gorde lumpen men det var ett tag sedan. Min pappa brukar laga mat på heljerna och på landet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Nej,min pappa är inte lat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Kan säga att han var första svensken som korsade Grönland också, -25 grader, 200mil och 140kg packning på en pulka, något att testa säger han ;) Är det något som är väldigt populärt att göra på Grönland eller var det något han föreslog att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 (redigerat) Kan säga att han var första svensken som korsade Grönland också, -25 grader, 200mil och 140kg packning på en pulka, något att testa säger han ;) Är det något som är väldigt populärt att göra på Grönland eller var det något han föreslog att göra? Vad menar du? x) Hans kompis frågade honom om han ville göra det, de var 3 stycken, en av killarna skrev en bok om det och gjorde inte så mycket nytta på själva expeditionen, den andra killen (fars buddy) läste kartan och skötte planering osv. min farsa drog bagaget, slog upp tält och lagade mat m.m. Vill ni veta mer kan ni läsa boken om det :) Redigerat 24 Februari 2010 av DeathMetal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.