↗ till inläggetTäpp till näsan med fingrarna, stäng munnen och blås lite försiktigt ut så bör det ploppa till i öronen.
↗ till inläggetJag gör inget av de 2 för att få fram ljudet...Gäspa eller öppna munnen och spänn musklerna runt öronen.
↗ till inläggetTäpp till näsan med fingrarna, stäng munnen och blås lite försiktigt ut så bör det ploppa till i öronen.
↗ till inläggetJag gör inget av de 2 för att få fram ljudet...Gäspa eller öppna munnen och spänn musklerna runt öronen.
Jag kan göra så genom att bara andas, så alla har olika styrka i musklerna och olika storlekar på gången mellan näsan och öronen.
↗ till inläggetJag spänner stängt ögonen så brusar det i några sekunder sen slutar det, öppna och stäng igen och det låter. Låter samma om jag håller ett finger för örat eller om jag håller för båda. Troligen för att man stänger ute allt annat ljud och då hör man ett brus av något inne i skallen, t.ex. luft. (Dock stänger jag bara ögonen hårt)Hela mitt liv har jag kunnat skapa ett brus i öronen när jag vill med nån muskel eller nåt. Är det bara jag eller kan alla göra detta?
↗ till inläggetFast då spänner man inte musklerna runt öronen ju. :blink:Täpp till näsan med fingrarna, stäng munnen och blås lite försiktigt ut så bör det ploppa till i öronen.
De du beskriver är att man skapar ett tryck, jag menar spänna.
↗ till inlägget↗ till inläggetTryckutjämning. Inget farligt.Hela mitt liv har jag kunnat skapa ett brus i öronen när jag vill med nån muskel eller nåt. Är det bara jag eller kan alla göra detta?
Eller så kan du blåsa ut luft genom öronen, vilket bara är komiskt. :D
när jag läste det fick jag en rolig bild i huvudet :lol:
Jag kan oxå göra något konstig, andas jag in hastigt, Plötsigt med näsa så slår jag lock för örat(Många kan ej det), för jag min Käke framåt slår jag bort Locket :S
Kan också "brusa" med öronen XD har alltid undrat var det har varit...
Hehe ja, spänn muskeln vid käken, så går det. :)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in