Hoppa till innehåll

Call Of Duty: Overpowered Guns?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Vet inte hur det är med er men när jag säger "overpowered" så syftar jag inte bara på damage utan också på range, accuracy, hur snabbt den laddar och alla andra saker som påverkar hur bra den är, för mig är det självklart. Man skulle inte kunna spela med ett vapen som sköt 10k skott i sekunden och 1 hit kill om skotten åkte bakåt (grovt exempel, men "you get the point").

 

Så därför tycker jag UMP är overpowered med stopping power, marathon och steady aim på hardcore. Det är det jag kör med så jag vet att det är OP, 1 skott över midjan = kill på vilken range som helst. Rekyl? Knappt. Skadar den ens mindre när man sätter på silencer? Nej, inte det heller. Man springer in i fiendens spawn (tack vare marathon) och dropshottar alla och har fortfarande halva magasinet kvar. Eller om situationen är som så att det är massa snipers så siktar man in sig på en fiende och skjuter ett skott eller springer sick-sack fram till skiten som desperat försöker skjuta på en, till hjälp har man oändligt med spring och maxad mobility.

 

På "ej hardcore" är den dock inte så OP.

 

Till Rhino: Jag blir oftare dödad av Akimbo Rangers, det är inte så svårt att hålla sig undan och även döda (tro mig, det går) de med akimbo 1887.

Spelet är inte balanserat efter Hardcore och UMP är inte det enda vapen som dödar med ett skott. Ett bättre val skulle vara ett vapen med högre rate of fire.

Däremot är UMPn overpowered jämfört med alla andra SMGs eftersom med Stopping Power så dödar man med 2 skott i bröstet från vilket avstånd som helst. Även med ljuddämpare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vet inte hur det är med er men när jag säger "overpowered" så syftar jag inte bara på damage utan också på range, accuracy, hur snabbt den laddar och alla andra saker som påverkar hur bra den är, för mig är det självklart. Man skulle inte kunna spela med ett vapen som sköt 10k skott i sekunden och 1 hit kill om skotten åkte bakåt (grovt exempel, men "you get the point").

 

Så därför tycker jag UMP är overpowered med stopping power, marathon och steady aim på hardcore. Det är det jag kör med så jag vet att det är OP, 1 skott över midjan = kill på vilken range som helst. Rekyl? Knappt. Skadar den ens mindre när man sätter på silencer? Nej, inte det heller. Man springer in i fiendens spawn (tack vare marathon) och dropshottar alla och har fortfarande halva magasinet kvar. Eller om situationen är som så att det är massa snipers så siktar man in sig på en fiende och skjuter ett skott eller springer sick-sack fram till skiten som desperat försöker skjuta på en, till hjälp har man oändligt med spring och maxad mobility.

 

På "ej hardcore" är den dock inte så OP.

 

Till Rhino: Jag blir oftare dödad av Akimbo Rangers, det är inte så svårt att hålla sig undan och även döda (tro mig, det går) de med akimbo 1887.

Spelet är inte balanserat efter Hardcore och UMP är inte det enda vapen som dödar med ett skott. Ett bättre val skulle vara ett vapen med högre rate of fire.

Däremot är UMPn overpowered jämfört med alla andra SMGs eftersom med Stopping Power så dödar man med 2 skott i bröstet från vilket avstånd som helst. Även med ljuddämpare.

 

Den är lika kraftig som en assault rifle, ungefär lika mycket rekyl som en och den är mycket smidigare, så jag håller fast vid att den är overpowered.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur det är med er men när jag säger "overpowered" så syftar jag inte bara på damage utan också på range, accuracy, hur snabbt den laddar och alla andra saker som påverkar hur bra den är, för mig är det självklart. Man skulle inte kunna spela med ett vapen som sköt 10k skott i sekunden och 1 hit kill om skotten åkte bakåt (grovt exempel, men "you get the point").

 

Så därför tycker jag UMP är overpowered med stopping power, marathon och steady aim på hardcore. Det är det jag kör med så jag vet att det är OP, 1 skott över midjan = kill på vilken range som helst. Rekyl? Knappt. Skadar den ens mindre när man sätter på silencer? Nej, inte det heller. Man springer in i fiendens spawn (tack vare marathon) och dropshottar alla och har fortfarande halva magasinet kvar. Eller om situationen är som så att det är massa snipers så siktar man in sig på en fiende och skjuter ett skott eller springer sick-sack fram till skiten som desperat försöker skjuta på en, till hjälp har man oändligt med spring och maxad mobility.

 

På "ej hardcore" är den dock inte så OP.

 

Till Rhino: Jag blir oftare dödad av Akimbo Rangers, det är inte så svårt att hålla sig undan och även döda (tro mig, det går) de med akimbo 1887.

Spelet är inte balanserat efter Hardcore och UMP är inte det enda vapen som dödar med ett skott. Ett bättre val skulle vara ett vapen med högre rate of fire.

Däremot är UMPn overpowered jämfört med alla andra SMGs eftersom med Stopping Power så dödar man med 2 skott i bröstet från vilket avstånd som helst. Även med ljuddämpare.

 

Den är lika kraftig som en assault rifle, ungefär lika mycket rekyl som en och den är mycket smidigare, så jag håller fast vid att den är overpowered.

 

Kraft spelar ingen roll i Hardcore, finns inget vapen som är overpowered i hardcore eftersom man dör så snabbt med alla vapen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur det är med er men när jag säger "overpowered" så syftar jag inte bara på damage utan också på range, accuracy, hur snabbt den laddar och alla andra saker som påverkar hur bra den är, för mig är det självklart. Man skulle inte kunna spela med ett vapen som sköt 10k skott i sekunden och 1 hit kill om skotten åkte bakåt (grovt exempel, men "you get the point").

 

Så därför tycker jag UMP är overpowered med stopping power, marathon och steady aim på hardcore. Det är det jag kör med så jag vet att det är OP, 1 skott över midjan = kill på vilken range som helst. Rekyl? Knappt. Skadar den ens mindre när man sätter på silencer? Nej, inte det heller. Man springer in i fiendens spawn (tack vare marathon) och dropshottar alla och har fortfarande halva magasinet kvar. Eller om situationen är som så att det är massa snipers så siktar man in sig på en fiende och skjuter ett skott eller springer sick-sack fram till skiten som desperat försöker skjuta på en, till hjälp har man oändligt med spring och maxad mobility.

 

På "ej hardcore" är den dock inte så OP.

 

Till Rhino: Jag blir oftare dödad av Akimbo Rangers, det är inte så svårt att hålla sig undan och även döda (tro mig, det går) de med akimbo 1887.

Spelet är inte balanserat efter Hardcore och UMP är inte det enda vapen som dödar med ett skott. Ett bättre val skulle vara ett vapen med högre rate of fire.

Däremot är UMPn overpowered jämfört med alla andra SMGs eftersom med Stopping Power så dödar man med 2 skott i bröstet från vilket avstånd som helst. Även med ljuddämpare.

 

Den är lika kraftig som en assault rifle, ungefär lika mycket rekyl som en och den är mycket smidigare, så jag håller fast vid att den är overpowered.

 

Kraft spelar ingen roll i Hardcore, finns inget vapen som är overpowered i hardcore eftersom man dör så snabbt med alla vapen.

 

Okej, då säger vi såhär, "Jag tycker att UMP är overpowered." :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...