Hoppa till innehåll

Bajs Raouter

Nissebils

Rekommendera inlägg

sa att jag inte hittade raoutern där!

Jo, först ska du öppna din router genom att skriva IP adressen i en Webbrowser, sen ska du öppna portarna 6112-6119 TCP.

Resten får du lista ut själv

har du en Deltaco?

Jag vet i alla all inte var jag ska öppna portarna!

[EDIT] Hittade vart man skapar portar men vet inte vad en grej är! Jag menar vad ska jag skriva där!

använder ja min egen ip står det bara "Invalid IP address! It should be set within the current subnet."

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Atem%20to%20help.GIF

Redigerat av Najca
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, först ska du öppna din router genom att skriva IP adressen i en Webbrowser, sen ska du öppna portarna 6112-6119 TCP.

har du en Deltaco?

[EDIT] Hittade vart man skapar portar men vet inte vad en grej är! Jag menar vad ska jag skriva där!

använder ja min egen ip står det bara "Invalid IP address! It should be set within the current subnet."

är inte säker men när jag hostar en cs server så går jag in på router inställningar, och det där med port range tror jag att du har pillat för mycket på, först öppnar du porten 6112 då skriver du den i ip adress och applyar sen, sen gör du likadant med den andra så bör det funka. obs:jag har inte samma router som du men det bör funka likadant. Redigerat av Ponne92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du en Deltaco?

Tryck windows+r, skriv sen "cmd" i rutan som dyker upp, skriv sen "ipconfig" i den rutan, då borde de stå "IP-adress......(nånting)"

Det ska du skriva där

Redigerat av Prototype
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska skriva in din interna IP. Om du skriver in din externa (den som visas när du går in på ex. www.minip.se) så blir det fel.

Om du har XP:

Tryck på start, sen Kör. Skriv in cmd och i det som poppar upp skriver du ipconfig. Sen kollar du vad din ip är där.

Om du har Vista/w7:

Tryck på start, sen söker du på cmd, sen skriver du in ipconfig och kollar.

Det brukar oftast vara 192.168.0.1 eller nånting med 27 (minns inte exakt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kom på detdär med ip för nån timma sen men nu har jag några anndra frågor

ska jag hosta alla porsts eller bara 6112/6113 ?

jag testade med att bara ta port range 6113-6113 och både TCP och det andra (mins inte va det hätte!) men det funka inte!

och när ja hostar med routern måste ja gå i på options in-game i wc3 och skriva in samma port??

på blizzards hemsida står det 6112 för vanliga spel och 6113 för custom

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kom på detdär med ip för nån timma sen men nu har jag några anndra frågor

ska jag hosta alla porsts eller bara 6112/6113 ?

jag testade med att bara ta port range 6113-6113 och både TCP och det andra (mins inte va det hätte!) men det funka inte!

och när ja hostar med routern måste ja gå i på options in-game i wc3 och skriva in samma port??

på blizzards hemsida står det 6112 för vanliga spel och 6113 för custom

Ja du ska ha alla portar på.

Men bara för att du vet att det är rätt ska det se ut så här:

Du ska skriva in 6112 i options in-game.

och sen ska det se ut så här i routern:

post-38876-1264269633_thumb.jpg

Redigerat av SnuffZieZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...