Hoppa till innehåll

Gaming Tangentbord


ArgSnickare
 Dela

Rekommendera inlägg

Tangentbord är väldigt mycket smaksak. Vissa föredrar platta tangenter, vissa föredrar tjocka. Vissa föredra t.o.m 10 år gamla tangentbord som man får med när man köpte datorn. Sitter på ett sånt nu och det funkar lika bra som mitt gamertangetbord :) Det ända jag saknar är "G-knapparna", hade logitech G15 innan som brorsan tog/fick för en månad sen.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tangentbord är väldigt mycket smaksak. Vissa föredrar platta tangenter, vissa föredrar tjocka. Vissa föredra t.o.m 10 år gamla tangentbord som man får med när man köpte datorn. Sitter på ett sånt nu och det funkar lika bra som mitt gamertangetbord :) Det ända jag saknar är "G-knapparna", hade logitech G15 innan som brorsan tog/fick för en månad sen.

Aa, det kan jag förstå men det måste ju ändå finnas lite skillnad på prestanda på t.ex. 10 och 1 år gamla tangentbordisar, förresten vad kan man använda G-knapparna för? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Programmera dem till vadsomhelst. Om du spelar WoW kan du te.x lägga en attack på dem. På det tangentbordet sitter det 6 knappar till vänster om tab/caps lock/skift så det är väldigt smidigt att bara sträcka ut lillfingret :)

Jag tycker som sagt att mitt 10 år gamla funkar lika bra eller kanske nästan bättre än mitt G15. Det känns som att jag skriver snabbare med detta faktiskt...

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, sånna där G knappar är väl bra att ha men inget måste för mig, tror inte jag kommer använda det så mycket, det är väl mest för mmorpg som silkroad/wow m.m vilket jag aldrig kör. Men finns det verkligen inga andra grejer att tänka på? Ska man bara gå på ergonomi, design och funktionalitet alltså ingen prestanda över huvud taget?

 

Jaha isåfall kan väl någon som har lite fritid över länka lite personliga rekommendationer och snygga tangentbord och gud vet vad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

^_^

 

http://homepages.cwi.nl/~aeb/linux/kbd/compaq_unkn.jpg

Nä men jag är inte så duktig på det. För mig funkar ett sånt där, det är en smaksak som sagt.

 

För ett hitta ett du gillar tycker jag du ska gå till en affär och prova ut några.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...