Hoppa till innehåll

Router Byte Eller Ringa Support?

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej, jo när jag spelar t.e.x CS eller GTA Online så är det alltid väldigt segt och pingen går nästan jämt i taket. Jag vet att det är portarna för det går att fixa ganska lätt på portforward men det är bara att routern byter ''Host-IP'' eller vad man ska säga, så om jag låser upp portarna på t.e.x XXX.XXX.X.33 så kan det bli XXX.XXX.X.34 nästa dag. Är det då routern som det är fel på eller är det hela uppkopplingen från Telia som det är fel på?

Gäst DarkLight
Skrivet

Hej, jo när jag spelar t.e.x CS eller GTA Online så är det alltid väldigt segt och pingen går nästan jämt i taket. Jag vet att det är portarna för det går att fixa ganska lätt på portforward men det är bara att routern byter ''Host-IP'' eller vad man ska säga, så om jag låser upp portarna på t.e.x XXX.XXX.X.33 så kan det bli XXX.XXX.X.34 nästa dag. Är det då routern som det är fel på eller är det hela uppkopplingen från Telia som det är fel på?

Restarta routern och sätt på den igen. Fungerade för mig när jag hade samma problem.

Skrivet (redigerat)

Har gjort det flera gånger, routern är en Zyxel P-320W. Vi har ringt telia och dom säger att inget är fel, en kompis till mig har samma router och han kommer heller inte in på CS servrar e.t.c .

Jag behöver hjälp med det här, jag kan ju inte göra nånting, youtube laggar, utorrent laggar. ALLT laggar, vi har digital tv genom telia också och den krånglar också ofta.

Jag har pratat med telia och dom säger att det inte är något direkt fel på uppkopplingen utan att allt ska fungera korrekt.

Redigerat av Ibanez

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...