KalphiteQ Skrivet 2 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2010 F*N Intel hatar intel det dom har blockat så det inte går att överklocka aja får nöja mej med överklockning med grafikkortet. :( Eller vet nån hur man kommer undan den blockningen? Hur menar du att det är blockerat? Har aldrig hört talas om. Beskriv lite mer utförligt vad du försöker med och vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 2 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2010 ^han har väl en märkesdator som det inte går att överklocka med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 (redigerat) Ja när jag går in på bios då kommer det upp massa grejer sen trycker jag på advanced chipsets men där står det inget så antagligen har dom blockat för att dom inte vill att man ska överklocka. Redigerat 3 Mars 2010 av ZeRoZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Ja när jag går in på bios då kommer det upp massa grejer sen trycker jag på advanced chipsets men där står det inget så antagligen har dom blockat för att dom inte vill att man ska överklocka.Aldrig hört talas om, vad har du för moderkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Min spec på min dator: Processor: Intel® Core™ i3-530 Processor - 2.93 GHz Grafikort: NVIDA GeForce GT 230 - 1.5 GB Ram: 8gb Hårdisk: 1tb Operativsystem: Windows 7 Är det rätt så bra? Jag undrar dig bara varför du har 8gb ram? Processorn funkar och grafikkortet känns föråldrat. Brukar vara märkesdatorer som dundrar på raminnet och minnet i hårddisken men slackar med andra komponenter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 (redigerat) Min spec på min dator: Processor: Intel® Core™ i3-530 Processor - 2.93 GHz Grafikort: NVIDA GeForce GT 230 - 1.5 GB Ram: 8gb Hårdisk: 1tb Operativsystem: Windows 7 Är det rätt så bra? Jag undrar dig bara varför du har 8gb ram? Processorn funkar och grafikkortet känns föråldrat. Brukar vara märkesdatorer som dundrar på raminnet och minnet i hårddisken men slackar med andra komponenter. Jo sådant som får okunniga datorköpare att tänka "Shit, 8 Gb RAM, då är den ju jättebra." Redigerat 3 Mars 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Min spec på min dator: Processor: Intel® Core™ i3-530 Processor - 2.93 GHz Grafikort: NVIDA GeForce GT 230 - 1.5 GB Ram: 8gb Hårdisk: 1tb Operativsystem: Windows 7 Är det rätt så bra? Jag undrar dig bara varför du har 8gb ram? Processorn funkar och grafikkortet känns föråldrat. Brukar vara märkesdatorer som dundrar på raminnet och minnet i hårddisken men slackar med andra komponenter. Jo sådant som får okunniga datorköpare att tänka "Shit, 8 Gb RAM, då är den ju jättebra." På en skala 1 till 10, hur bra anser du att min dator är? Den är nästan 5 år gammal. Vad kostar en bättre dator isåfall? (kanske fel ställe att fråga på, men orka göra en ny tråd bara för en fråga...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Min spec på min dator: Processor: Intel® Core™ i3-530 Processor - 2.93 GHz Grafikort: NVIDA GeForce GT 230 - 1.5 GB Ram: 8gb Hårdisk: 1tb Operativsystem: Windows 7 Är det rätt så bra? Jag undrar dig bara varför du har 8gb ram? Processorn funkar och grafikkortet känns föråldrat. Brukar vara märkesdatorer som dundrar på raminnet och minnet i hårddisken men slackar med andra komponenter. Jo sådant som får okunniga datorköpare att tänka "Shit, 8 Gb RAM, då är den ju jättebra." På en skala 1 till 10, hur bra anser du att min dator är? Den är nästan 5 år gammal. Vad kostar en bättre dator isåfall? (kanske fel ställe att fråga på, men orka göra en ny tråd bara för en fråga...) Om jag säger att 5970 crossfire med en intel core 2 extreme uppe i 4,0+ Ghz är 10 Så är din dator omkring 1,5-2 Ifall du har chassi, hårddiskar, dvdläsare och all kringutrustning så skulle du kunna få en helt okej speldator för 6,5-7,5 tusen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Min spec på min dator: Processor: Intel® Core™ i3-530 Processor - 2.93 GHz Grafikort: NVIDA GeForce GT 230 - 1.5 GB Ram: 8gb Hårdisk: 1tb Operativsystem: Windows 7 Är det rätt så bra? Jag undrar dig bara varför du har 8gb ram? Processorn funkar och grafikkortet känns föråldrat. Brukar vara märkesdatorer som dundrar på raminnet och minnet i hårddisken men slackar med andra komponenter. Jo sådant som får okunniga datorköpare att tänka "Shit, 8 Gb RAM, då är den ju jättebra." Inte bara det, dem plockar ju ramminnen med typ 533mhz i frekvens och bland de billigaste =). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Min spec på min dator: Processor: Intel® Core™ i3-530 Processor - 2.93 GHz Grafikort: NVIDA GeForce GT 230 - 1.5 GB Ram: 8gb Hårdisk: 1tb Operativsystem: Windows 7 Är det rätt så bra? Jag undrar dig bara varför du har 8gb ram? Processorn funkar och grafikkortet känns föråldrat. Brukar vara märkesdatorer som dundrar på raminnet och minnet i hårddisken men slackar med andra komponenter. Jo sådant som får okunniga datorköpare att tänka "Shit, 8 Gb RAM, då är den ju jättebra." Jag köpte inte den för att den hade 8gb RAM tror du att jag är efterbliven eller? Jag köpte den för ett bra pris och fick en helt ok dator för det priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 server: hp compaq dx2000 mt (fick gratis så^^) Intel pentium 4 3.0GHz 256 mb ram 80 gb hårdisk Gamer: Hemma bygge AMD athlon 7750 dual-core processor 2.7GHz 4 gb ram 320 gb hårdisk XFX Geforce 9600 GT 512MB Sedan har jag en laptop som ja... Den är seg har typ 512 mb ram och en processor på 1,5GHz och 80 gb hårdisk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 3 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2010 Intel i5 750 2,67 GHz HIS Radeon 5770 1GB Western Digital 1 TB 7200 rpm MSI P55 GD65 3x2 GB 1866MHz DDR3 Windows 7 Ultimate 64-bit Fail på RAMminnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.