Hoppa till innehåll

Taekwondo

Torcida

Rekommendera inlägg

Gäst Swedishmoose

Jag har gått på Aikido och där är det absolut förbjudet att använda Aikido när det inte är självförsvar. Tränarna sa alltid att man aldrig skulle ta en fight! Men ibland blev jag så arg så jag använde Aikido i skolan jag var väldigt nära att bli polisanmäld då. Men Kampsport är som någon skrev inte bara för att slåss utan också för diciplin och respekt jag blev mycket pshyckist starkare av att gå på Aikido!

Jag tror att det är likadant på Taekwando.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Kung Fu är lite hårdare ja, det är mycket fys man tränar på det, samt använder man vapen.

Men kampsportsförbunden här i Sverige är så pinsamma på sättet dem sätter in regler.

"Kampsport skadar människor"

Svar: Dem flesta som tränar kampsport har bättre kontroll och disciplin på sig själva än när dem går med i klubben/föreningen, på kampsport utövar man sin disciplin mot motståndare som kan ens stil också, man slår inte någon som är svagare än sig själv.

Extra svar: Att köra bil skadar människor, röka gör det, alkohol gör det och att äta skräpmat, samt mycket andra grejer man kan rabbla upp.

Däremot är Muay Thai, Kickboxning och MMA mycket bättre, bara det att man inte får använda armbågstekniker.

Men det innebär också att vi aldrig kommer få se UFC här i Sverige någon gång =(

Man ska aldrig säga aldrig.

Jag tror att UFC kommer att långsamt komma in i Europa och tillslut landa i Sverige inom 10 års tid.

Jag tror dock OP är liten och överdriver hela konflikten med sin lilla klasskamrat som är näst bäst i sverige, vilket jag tvivlar på. Ignorera det bara Carloking1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ovan.

Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra.

Det handlar om diciplin, och respekt.

Oft: Vilket bälte har du?

Jag går inte på taekwondo men sveriges andra bästa går i min klass och han sa att han ska slå mig..

Om han slår mig så anmäler jag han och han får sluta..

Sveriges andra bästa?

Sveriges bästa förlorare alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gick på Juijutsu (stavning? - självförsvar)

Och dom upprepade det hela tiden. att man inte fick bara hoppa på någon utan anledning.

Samma regler gäller i alla kampsporter.

Det handlar om självförsvar, diciplin och respekt. Men sedan kan man ju oxå börja för att bli tränad osv. Men det hör inte hit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gick på Juijutsu (stavning? - självförsvar)

Och dom upprepade det hela tiden. att man inte fick bara hoppa på någon utan anledning.

Fast...du kan inte nyttja självförsvar i aggressivt syfte. Vilket också är anledningen till att man inte tävlar i traditionell ju jitsu, utan endast i brasiliansk. De tävlande skulle bara stå och titta på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kung Fu är lite hårdare ja, det är mycket fys man tränar på det, samt använder man vapen.

Men kampsportsförbunden här i Sverige är så pinsamma på sättet dem sätter in regler.

"Kampsport skadar människor"

Svar: Dem flesta som tränar kampsport har bättre kontroll och disciplin på sig själva än när dem går med i klubben/föreningen, på kampsport utövar man sin disciplin mot motståndare som kan ens stil också, man slår inte någon som är svagare än sig själv.

Extra svar: Att köra bil skadar människor, röka gör det, alkohol gör det och att äta skräpmat, samt mycket andra grejer man kan rabbla upp.

Däremot är Muay Thai, Kickboxning och MMA mycket bättre, bara det att man inte får använda armbågstekniker.

Men det innebär också att vi aldrig kommer få se UFC här i Sverige någon gång =(

Jo på tv

Jag snackar om att mästerskap som UFC inte kan hållas här i Sverige pga en del regler som följts upp av kampsportsförbunderna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tränar inte kampsport för självförsvar, jag gör det för jag gillar att sparras och testa min styrka emot någon annan och tävla helt enkelt. Också för motionen och hälsan.

Och också stärker de en mentalt - vilket gör en lungnare och mindre aggresiv.

Min kompis är helt tvärtom, han blir bara mer aggresiv av att gå på taekwondo.

Men han slog aldrig mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ovan.

Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra.

Det handlar om diciplin, och respekt.

Oft: Vilket bälte har du?

Jag går inte på taekwondo men sveriges andra bästa går i min klass och han sa att han ska slå mig..

Om han slår mig så anmäler jag han och han får sluta..

lol folk i den åldern tror liksom att dem är silverstar stallone eller Andersen Silvia bara för att dem går på kampsport.

Taekwando, Kung fu och Karate här i Sverige suger överhuvudtaget. Börja du på thaiboxning eller MMA samt BJJ så kan du skrämma han lite med ditt försvar.

Det är bara därför han kom 1:a i hela tyskland på taekwondo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...