Hoppa till innehåll

Lätt Ändring I Varningsystemet


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

En idé är att varningarna ska tas bort om en viss period t.ex om jag får en varnings så får jag ett information om vilket datum varningen tas bort. Det kan vara ett år eller något sånt. Alltså lik när man får tillsägningar och inte kan skriva på forumet. Man kanske är omogen när man är 13 och sen är mogen när man är 15-16. Då ska man inte ha 3-4 varningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alltså, jag förstår också att Admin behöver pengar för att driva sidan men faktumet kvarstår. Är man medlem tillräckligt länge så blir man förr eller senare bannad.

 

Vi har sett bra och trevliga medlemmar som tillför saker till forumet bli bannade. Inte för att de förtjänade det, utan för att de hade varit medlemmar tillräckligt länge. Det har hänt tidigare, och det kommer hända igen.

 

Egentligen är det helt ofattbart att systemet fungerar så, då det i princip bara straffar trofasta och gamla medlemmar.

 

Varför skall man banna bra och aktiva medlemmar, som tillför mycket och är käck på alla vis bara för att de fick för sig att posta en rolig bild i någon tråd (vilket tydligen betraktas som onödigt inlägg?) Personen förtjänar inte att bli bannad, men blir det ändå. Varför? För att han har varit medlem i flera år och samlat på sig varningar.

 

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men säg att man samlade på sig varningar när man var ny och omogen och allt det där. När man sedan gått och blivit seriös får man en sista varning pga att man postade en bild, som var på gränsen till off-topic och då är det kört.

 

Inte särskilt rättvist om man frågar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men säg att man samlade på sig varningar när man var ny och omogen och allt det där. När man sedan gått och blivit seriös får man en sista varning pga att man postade en bild, som var på gränsen till off-topic och då är det kört.

 

Inte särskilt rättvist om man frågar mig.

Så hände det en jag kände :( Håller med om det Simple sa och det dom andra har skrivit. I början så kanske inte alla tänker efter när dom postar så får man massor av varningar eller tillsägelser.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Medlemmar som har har hängt på fuska.se i flera år bör ju också veta vad som är tillåtet. Och kan dem reglerna så får dem inte heller några varningar eller tillsägelser och har därmed en chans att få bort gamla varningar vid olika erbjudanden som t.ex i Söndags.

Fast äh. Både du och jag vet att det inte är så det fungerar. Moderatorerna tolkar reglerna som dom anser lämpligt.

 

Det du tycker är ett onödigt inlägg kanske inte medlem X som har funnits på sidan i fem år tycker är onödigt.

 

Jag kan reglerna och postar knappast fler regelbrytande inlägg än någon annan som har varit på sidan länge. Hindrar det mig från att få en tillsägelse lite då och då? Nä.

 

Inte för att jag inte kan reglerna, eller för att jag inte följer dom utan för att rörande just det inlägget som tillsägelsen gällde så hade jag och en moderator inte samma åsikt huruvida det bröt mot en regel eller inte.

 

Är man medlem tillräckligt länge så kommer man bli bannad. Så är det bara. Det hände Soffan, Putside mfl, och det kommer hända igen. Det nuvarande systemet straffar gamla medlemmar mer än det straffar spammers och annat löst folk.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag förstår också att Admin behöver pengar för att driva sidan men faktumet kvarstår. Är man medlem tillräckligt länge så blir man förr eller senare bannad.

 

Vi har sett bra och trevliga medlemmar som tillför saker till forumet bli bannade. Inte för att de förtjänade det, utan för att de hade varit medlemmar tillräckligt länge. Det har hänt tidigare, och det kommer hända igen.

 

Egentligen är det helt ofattbart att systemet fungerar så, då det i princip bara straffar trofasta och gamla medlemmar.

 

Varför skall man banna bra och aktiva medlemmar, som tillför mycket och är käck på alla vis bara för att de fick för sig att posta en rolig bild i någon tråd (vilket tydligen betraktas som onödigt inlägg?) Personen förtjänar inte att bli bannad, men blir det ändå. Varför? För att han har varit medlem i flera år och samlat på sig varningar.

Så sant.

 

Vill också ändra på varnings systemet, samma som trådskaparens förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktumet är dock att man inte tjänar så värst mycket pengar på smstjänster, jag har hört att de som sköter smstjänsterna tar åt sig nästan halva summan, ingen aning om det är sant. Skulle tro att reklam är en mycket större inkomstkälla i längden.

 

Oavsett vad jag eller någon annan av oss säger om varningssystemet kommer det säkert inte att ändras.

Jag skulle själv vilja se att det försvann helt och hållet.

Redigerat av TheCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...