Hoppa till innehåll

Macro


Stixx
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 1 månad senare...

Fattar fortfarande inte:P, vad är det för mening???

#showtooltip Shadow Word: Death

/cast [target=focus,harm,nodead] Shadow Word: Death; Shadow Word: Death

 

Använder Shadow Word: Death på mitt Focus om mitt Focus target är en fiende, och inte död. Om jag inte har nått Focus så gör den Shadow Word: Death på mitt target. Väldigt bra i PvP

 

#showtooltip Desperate Prayer

/use Battlemaster's Ruination

/cast Desperate Prayer

/use Endless Healing Potion

/cast Lifeblood

/use Fel Healthstone

 

Använder min Trinket som ger mig en Last Stand, använder Desperate Prayer, använder Endless Healing Potion, Använder Lifeblood och Använder Fel Healthstone. Allt på en knapp.

 

#showtooltip Holy Fire

/cast [harm] Holy Fire; [target=targettarget, harm] Holy Fire

 

Använder Holy Fire om mitt target är en Fiende. Om mitt target är ett Friendly Target använder den Holy Fire på Mitt Targets Target.

 

#showtooltip Shackle Undead

/cast [harm] Shackle Undead

/stopmacro [noharm]

/p Shackling %t! DO NOT TOUCH!

/ra Shackling %t! DO NOT TOUCH!

 

Använder Shackle Undead på mitt target om mitt target är en Fiende. Om mitt target Inte är en Fiende så stannar den macron där och gör inget. Om mitt target är en Fiende så använder den Shackle och säger i Party "Shackling <namn på target>! RÖR INTE!" och i Raid Chat "Shackling <namn på target>! RÖR INTE!".

 

Det är vad macros är till för, så slipper du skriva att du ska dra Shackle på en undead fiende, så slipper du byta target för att göra Shadow Word: Death på en Polymorph t.ex., så kan du snabbt dra burst på ett nytt target om man ska t.ex. switcha target i arena utan att behöva förlora target på din arena polare och kan fortfarande vara beredd att heala honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...