Gäst DarkLight Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Jag har sökt lite runt nätet och inte funnit ett vettigt resultat. Har inget antivirus på min dator och därför frågar jag er som kan detta. Vilket antivirus är bäst, snabbast och säkrast? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Jag använder Nod32 på min stationära och Kaspersky på min laptop och är nöjd med båda. Dock så måste du betala för båda. Annars så fungerar AVG-free. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Som sagt, har du inte lust att punga ut massor av pengar så är nog AVG free ditt bästa val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 (redigerat) Jag använder Avast! AntiVirus Home Edition. (Svensk version, gratis). Jag har varit nöjd med det och använt det sen jag upptäckte det för typ 2½ år sedan. Annars har jag använt flera andra antivirusskydd, betalprogramvara ifrån Symantec, F-Secure, Panda och någon mer. Jag tycker att Avast! slår alla dem. Det är snabbt, jag har aldrig fått ett oidentifierat virus på min dator med detta och det är lätt att använda. Virusdefinitionerna uppdateras ca 2 ggr per dag, så de är också aktiva på nya virus. http://www.avast.com/free-antivirus-download Man måste registrera sig för att få använda den i ett år eller något annars 30 dagar typ. Hmm, de verkar ha gjort om deras sida och kommit ut med en ny version så förhoppningsvis stämmer fortfarande det som jag har sagt. Är AVG-free snabbt då? Alltså, när man scannar datorn går det segt eller riktigt snabbt? Jag tycker att Avast! är sådär snabbt, men när jag söker igenom HELA min hårddisk så använder jag de högsta sökinställningarna så det är kanske p.g.a. det. I alla fall, när man har sökt igenom datorn med Avast! så behöver man inte göra det igen, den letar aktivt efter virus i nya filer(och filer som används). Redigerat 21 Februari 2010 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Som sagt, har du inte lust att punga ut massor av pengar så är nog AVG free ditt bästa val. Är AVG-free snabbt då? Alltså, när man scannar datorn går det segt eller riktigt snabbt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 (redigerat) Jag skannar iallafall min dator på 26 minuter, och jag har 400 gb filer totalt. Edit: Med AVG såklart. Redigerat 21 Februari 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Om jag vore du skulle jag inte ta AVG, även ifall det var jävligt bra förr så har man ingen kontroll alls över senare versioner, när jag installerade det valde jag så att den inte skulle göra ett dugg automatiskt för att inte störa i tex. spel. Trots det så jobbade min hårddisk 24/7 medan jag hade programmet igång, så jag skulle stänga ner det men det gick ju inte heller utan jag fick dra upp processlistan och avsluta alla AVG processer därifrån. Då slutade min hårddisk arbeta och datorn blev snabb igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
anonym0 Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 avast home edition är det bästa enligt mig. Scannar datan snabbt och effektivt och lätt att ta bort alla virus man får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Om du vill betala: NOD32 (Bästa antiviruset som finns). Gratis: Avast Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Själv har man Norton antivirus. Tror det är ca 3700 dagar kvar på det xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pontaxxr Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 avast home edition är det bästa enligt mig. Scannar datan snabbt och effektivt och lätt att ta bort alla virus man får.ja det tycker jag med e det bästa har använt det i ca 3 år nu ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 21 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2010 Själv har man Norton antivirus. Tror det är ca 3700 dagar kvar på det xD Är inte det antivirusprogrammet segt och segar ner hela datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.