Hoppa till innehåll

Cs Source Dedicated Server


AcornHighFall
 Dela

Rekommendera inlägg

Finns säkert hundratals sånna här trådar men jag hittar ingen som löser mitt problem. Jag har haft en server på 1.6 men nu när jag har börjat köra Css. Jag tänkte göra en server på Css och jag följde denna guiden: http://www.cleric.nu/guider/Installera+en+...+Source+Server/

 

Det står att man ska göra en server.cfg och då tog jag det som han hade skrivit och lagt det i mappen CFG men när jag startar min server i console så står det:

 

Console initialized.

Game.dll loaded for "Counter-Strike: Source"

Unable to load plugin "--\"

maxplayers set to 32

maxplayers set to 16

Network: IP (Min IP), mode MP, dedicated Yes, ports 27015 SV/27005 CL

Executing dedicated server config file

Incorrect price blob version! Update your server!

ERROR: mp_dynamicpricing set to 1 but couldn't download the price list!

Error: Material "sprites/bubble" : proxy "AnimatedTexture" not found!

Section [scenes]: 0 resources total 0 bytes, 0.00 % of limited <2.10 MB>

ServiceStart: started as local thread

couldn't exec server.cfg

Adding master server 72.165.61.151:27013

Adding master server 72.165.61.136:27011

Connection to Steam servers successful.

VAC secure mode is activated

 

Jag har också Windows XP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Error: Material "sprites/bubble" : proxy "AnimatedTexture" not found!

Hur fixar jag detta då?

 

+ Vilka portar har ni öppna ? :]

Som jag sa så verkar allt normalt. Men vill du ha bort texten "Error: Material "sprites/bubble" : proxy "AnimatedTexture" not found!" så kan du placera filerna

 

fil --> mapp

*\Steam\steamapps\source materials.gcf\root\hl2\materials\Sprites\bubble.vmt --> *\cstrike\materials\Sprites\

*\Steam\steamapps\source materials.gcf\root\hl2\materials\Sprites\bubble.vtf --> *\cstrike\materials\Sprites\

 

source materials.gcf kan du öppna med programmet GCFScape, som finns på denna hemsida: http://nemesis.thewavelength.net/. Notera att hemsidan endast fungerar ibland.

 

Om jag vore dig så skulle jag strunta i detta då det inte kommer att påverka något förutom texten "Error: Material "sprites/bubble" : proxy "AnimatedTexture" not found!" som skrivs ut.

 

 

När jag har en server så öppnar jag alltid porten som servern kör på, t.ex. brukar jag använda port 27015 så öppnar jag port 27015, behövs inget mer än så.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara ett problem kvar nu!

 

Jag har installerat Mani's admin plugin och jag undrar i client.txt ska man skriva "name" och "steam" menar dom då typ steam är STEAM IP 1:4903703 typ något sånt eller bara sitt steam användar namn?

 

Så här står det i min client.txt

 

"clients.txt"

{

"version" "1"

 

 

// Generated Using: http://www.wildfireclan.co.uk/?act=maniclients

 

// Session ID: 388d292a527b3cee089a4301594ec57d

 

 

"players"

{

"Client_31218"

{

"name" "Max"

"steam" "King_of_Sweden"

"groups"

{

"Admin" "HEADADMIN"

}

}

}

"groups"

{

"Admin"

{

"HEADADMIN" "m k b g y I spray l i f d j t F G N T U W Y c B D v V C A R Q w p q q2 q3 L r z J s o a x E H O e P Z X K S M admin client pban grav"

"Admins" "k b g I D v C A s o Z X K S M pban"

}

}

}

 

Som nu säkert ser så heter jag King_of_Sweden B) på steam

 

Men iallafall om ni nu har Mani's Admin plugin vet ni nog att man kan skriva "Admin" i consolen så får man upp en meny eller något där man kan välja "slay" och sånt men det står att jag inte har tillgång till admin saker för jag är inte någon admin :(

 

Då är frågan:

 

Ska name vara steam name och steam vara steam IP:n?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...