YaTwice Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Skrivet 26 Februari 2010 (redigerat) Jo, precis som rubriken lyder så har jag problem med PS3n's handkontroll. Tidigare idag så stängdes den bara av, (vilket jag först märkte p.g.a att jag bara sprang in i väggen & kunde inget göra, när jag lirade Online på Modern Warfare 2). Jag tänkte väl att batterikraften var slut bara, så jag pluggade in den via USB-kabeln för att laddas. Mycket riktigt börjar den blinka vid 1an vilket betyder att den laddas. Men efter c:a 2 minuter så slutar den blinka, (vilket självklart betyder att den slutar laddas). Jag klickar på PS-knappen, den svarar inte. Jag ändrar USB-port, fortfarande inget svar. Jag kopplar USB-kabeln in/ut på kontrollen, och big surprise, fortfarande inget svar. Efter många försök, lyckas jag få den att laddas, (behövde starta om konsollen ett par gånger, och mixtra med USB-kabeln lite). Äntligen tänkte jag, men efter c:a 1 minut, så börjar alla (1,2,3 & 4n) att blinka c:a 10 gånger, sedan blir det svart i någon minut, sen upprepas det, sedan blir det mörkt igen, och efter det börjar den ladda i c:a en halv minut innan allt det upprepas igen. Kort sagt; Hur jag än försöker, så lyckas jag inte få kontrollen att laddas. Och även om jag får den att laddas, så stängs det av rätt fort igen. Även nu när den är uppe i 2 av 3 streck på batterikraft, så vägrar den att fungera i mer än max 1-2 minuter. Finns det någon lösning på det här? Eller måste jag skaffa en ny kontroll? - Vilket jag inte tycker jag borde, eftersom den har fungerat helt utan problem tills idag. All hjälp uppskattas, och jag ber om ursäkt om det finns en liknande tråd som jag i så fall blint har missat. :) Redigerat 26 Februari 2010 av YaTwice Citera
Ghostbuster9 Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Skrivet 26 Februari 2010 Känner inte igen att sånt här har hänt men om du har 4 kontroller så kör med nån annan! Citera
YaTwice Skrivet 26 Februari 2010 Författare Rapport Skrivet 26 Februari 2010 Känner inte igen att sånt här har hänt men om du har 4 kontroller så kör med nån annan!Tyvärr så har jag bara en. Nja, egentligen två, men bara en som är hel. :P Citera
Ghostbuster9 Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Skrivet 27 Februari 2010 Känner inte igen att sånt här har hänt men om du har 4 kontroller så kör med nån annan!Tyvärr så har jag bara en. Nja, egentligen två, men bara en som är hel. :P Har du kvitto på när du köpte den? Citera
Torcida Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Skrivet 27 Februari 2010 Om du har garantin kvar så ska du lämna in den tycker jag. Citera
Gäst DarkLight Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Skrivet 27 Februari 2010 Tryck in med en penna eller något dylikt bakom kontrollen finns en reset-knapp. Se om det fungerar, annars får du återkomma. :) Citera
YaTwice Skrivet 28 Februari 2010 Författare Rapport Skrivet 28 Februari 2010 (redigerat) Jag tackar för de svar jag har fått. (Speciellt från DarkLight. Hade dumt nog glömt bort att det fanns en reset-knapp, så tack för att du påminde mig. Då vet jag att jag kan prova med det nästa gång det strular.) Tråden kan dock låsas nu då problemet är löst. Det räckte tydligen med att jag slog på konsollen (med USB-kabeln i både USB-porten och kontrollen). Den började som vanligt med att ladda en liten stund, stänga av sig, blinka, etc. Men efter ett tag började den ladda, och stänger nu inte av sig. Det låter inte klokt, och det kan jag hålla med om, men huvudsaken är att den fungerar igen. :P Köpte även en Dualshock 3 kontroll i fredags, så om den här skulle börja strula igen, så har jag ju en extra vid sidan om. Redigerat 28 Februari 2010 av YaTwice Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.