Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

kan nån förklara vad saved or weekly är för mig? hoppar man in i en raid så frågar dom för de mesta de. hur kollar man om man är det?

Skrivet (redigerat)

kan nån förklara vad saved or weekly är för mig? hoppar man in i en raid så frågar dom för de mesta de. hur kollar man om man är det?

Om du till exempel har gjort en heroic idag så är du Saved för den, du kan alltså inte göra den igen om du inte använder Random Dungeon och får den. Om du har gått en raid denna vecka (innan onsdag) så är du Saved tills Onsdag och kan alltså inte gå den igen med en ny grupp. Du kan då t.ex. göra en boss i en raid, gå och lägga dig, sen fortsätta på samma Save nästa dag och forsätta döda bossar. Weekly är en Weekly quest som t.ex. Wintergrasp questerna, dem resetas på Tisdag vad jag hört, samma med Weekly Raid, det är en quest du får i Dalaran som säger åt dig att döda en boss i en raid, t.ex. Naxxramas, Trial of the Crusader, Ulduar osv. Den resetas på Tisdag också och du får 5 st Frost Emblems och 5 st Triumphs genom den. Om du är saved för Weekly kan du bara ha den i din Quest Log tills du är unsaved och göra den efter onsdag.

PS. Skriv /raidinfo för att se vad du är Saved till. Alternativt tryck O, Raid, Raid Info.

Redigerat av ExorZ
  • Skapa ny...