Hoppa till innehåll

Största Uppdaten Det Här Året Hittills


Rekommendera inlägg

Det blir ju rätt mycket i längden.

Faktist, 400k exp mindre när man ska fixa 99 i nån combat stat (!!!)

 

OnT: IMO tycker jag det är wannabe wow..... och varför de gjorde det, var för att lvl 3'orna ska få mer skada på sig och på andra.

 

Nej. Varför dom gjorde det är att det förra systemet var felaktigt. Det avrundade det du egentligen slog till närmsta tal nedåt, så att du fick mindre xp än vad du egentligen skulle få.

 

Jag kan hålla med om att det skulle funnits bättre sätt att ändra detta, men dom valde det lätta sättet.

 

Men är det inte så att de visar mer accurate exp t ex om du slog 10.5 i förra rs. så är det 40 exp, visst? men om du slog 10.5 nu i dagens rs skulle det blivit 105, alltså, man räknar med decimaler = mycket accurate exp... läste de ngnstans
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det blir ju rätt mycket i längden.

Faktist, 400k exp mindre när man ska fixa 99 i nån combat stat (!!!)

 

OnT: IMO tycker jag det är wannabe wow..... och varför de gjorde det, var för att lvl 3'orna ska få mer skada på sig och på andra.

 

Nej. Varför dom gjorde det är att det förra systemet var felaktigt. Det avrundade det du egentligen slog till närmsta tal nedåt, så att du fick mindre xp än vad du egentligen skulle få.

 

Jag kan hålla med om att det skulle funnits bättre sätt att ändra detta, men dom valde det lätta sättet.

 

Men är det inte så att de visar mer accurate exp t ex om du slog 10.5 i förra rs. så är det 40 exp, visst? men om du slog 10.5 nu i dagens rs skulle det blivit 105, alltså, man räknar med decimaler = mycket accurate exp... läste de ngnstans

 

Det är ju det jag har sagt hela tiden. Istället för 10x4 i det gamla systemet så räknas din hit ut 0.4x105. Mer xp i längden. Inte mycket, men det är mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...