Hoppa till innehåll

Tv-spel + Dator = Sabba Ens Liv!

Champagne

Rekommendera inlägg

Fler människor spelar spel för nöjes skull än de som tjänar pengar på det. Finns inga direkta bevis på detta men det är väl ändå ganska uppenbart. Och jag tror även att alla/de flesta som spelar spel i turneringar m.m också har spel hemma som de kör på fritiden för att relaxa/för skojskull.

Nu tycker jag du har gått så långt att du tänker hitta fel i de jag säger oavsätt vad själva syftet och poängen är.

Så va så snäll och fokusera nu på helheten, jag kan t.o.m fetstila det så du ser de klart och tydligt, och så fortsätter vi därifrån istället. (?) Tycker bara att jämnföra OS tävlande med personer som spelar spel är ganska stört och fattar inte varför vi ska fortsätta den diskutionen, som sagt inte jämnförelsebart. :thanks:

Mjo, men det växer, ganska nytt med pengar genom spel, började väl med Quake tror jag.

Ja folk spelar spel för Nöjes skull, men folk sportar för Nöjes skull också. Även om det finns fler som sportar for a living så finns det fortfarande folk som spelar for a living. Det växer fortfarande, förut ville man inte sponsra någon för att bära deras tröja när man spelade Duke Nukem 3D eller Worms, men CS och WoW samt Quake har blivit så stort att folk betalar för att få se turneringar mellan stora klaner, då är det värt att sponsra dem som spelar för reklam. Det är fortfarande bara några företag som sponsrar men det blir större, samt att det kommer fler och fler spel som man spelar mot varandra på ett tävlande sätt.

Poängen är fortfarande: Spela spel för pengar är mer värt än att Sporta för pengar. Spela för pengar > Sporta för pengar i dagens samhälle där man får en dator när man är 5.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 100
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Aa låter kul att man mer och mer kan tjäna pengar på spelande.

Fast jag personligen skulle välja Sport som karriär och spel som hobby/underhållning, de är ju helt olika från person till person.

Ontopic:

Så länge jag njuter av spelen jag spelar så är de absolut inge slöseri med tid. Ifall OP här känner att han slösar bort sin tid på spelande så borde han kanske lägga ner kontrollen ett tag tills ångesten släppt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Men alltså, jag har inget som jag är bra på... Om någon frågar mig: "Vad är du bra på?" så kan inte jag svara något "positivt"... Det enda jag kan svara är: "Spela datorspel?"...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att många inte upptäckt hur kul det är att verkligen tävla mot andra inom spel. Jag har själv spelat fotboll men jag tycker att spela en cs match som är mycket mycket jämn mot ett bra lag är jävligt kul.

Kan också bero på att jag inte var bra på fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...