Dlanor Skrivet 5 Mars 2010 Rapport Skrivet 5 Mars 2010 Jag har av en viss anledning installerat Windows 7 på en PackardBell easynote. Hittar ingen drivrutin till grafikkortet som sitter i datorn, utan använder en standarddrivrutin för VGA. Det fungerar ganska bra men problemet är att det tydligen är anpassat för 4:3 skärm och datorn har en 16:9 skärm.... Bilden blir alltså tillplattad... Någon här som har tips på hur jag kan lösa detta?? PackardBell säger att drivrutin till Windows 7 kommer men de vet inte när... Kan man lura datorn med någon annan drivrutin??? Grafikkortet heter INTEL EXTREME GRAPHICS 2. Tacksam för tips..... Citera
Gäst Mindtwistah Skrivet 5 Mars 2010 Rapport Skrivet 5 Mars 2010 (redigerat) Hade samma problem med mitt grafikkort i min laptop. Drivrutinerna fungerade inte med Windows 7, men som tur var så fanns det en beta-drivrutin för Windows 7 på Nvidias hemsida. Kolla på din grafikkort-tillverkares hemsida om det finns något likadant. Edit: Kolla här http://www.intel.com/support/graphics/detect.htm om du kan hitta den senaste Windows 7 drivrutinen. Redigerat 5 Mars 2010 av Mindtwistah Citera
Escain Skrivet 5 Mars 2010 Rapport Skrivet 5 Mars 2010 Exakt vilken easynote har du? Jag har LJ61 med W7 och för den finns grafikdrivrutinerna på deras supportsida. Den har dock ett ATI kort, så det enda jag kom fram till är att du inte har LJ61. :P Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.