Hoppa till innehåll

Söker Lite Hjälp Med Ett "rollspel/lek"

5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

Hej, jag har länge haft iden att skapa ett forum där man delas in i lag och gör lite olika saker. Om du är intresserad så skicka ett pm så förklarar jag lite bättre. Ska även försöka fixa tråden lite bättre.

Jag söker alltså personer som är sugen på att skriva en story, Sen även personer som hjälper till i forumerna, kommer på idee'r till spelet eller vad man nu ska kalla det.

Om du är sugen så skriv ett PM (Personligt meddelande). Första "säsongen" så kommer jag nog köra med små lag för att få igång allt. 

Edit - Kan även bli så det inte blir lag utan 1 spelare. Skicka PM för att veta mer. Har endast lite grund just nu och inte allt.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du textbaserat rollspel då eller?

Typ såhär:

"Vid ett av borden fungerade inte belysningen. Det var där Alianne låg under bordet och mekade för att få igång det. Hon hade fått ljuset att funka, men det hade lyst i grönt för vår, vilket var helt galet.

'Det är svårt att se i mörkret', tänkte hon, samtidigt som hon råkade koppla fel. Lampan bokstavligen talat exploderade (då det var någonslags superlampor som aldrig slocknar, om de inte exploderar det ville säga) och fick skyddet över lampan att skjuta iväg. Direkt efter så träffar det något hårt och ett klagande stön hörs.

'Hoppsan, det där gick inte så bra...' tänkte Alan och hoppades på att det inte var någon skitsur grinig cyborggubbe som fick skyddet i skallen."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Alltså att använda rollspel är lite åt fel håll. Jag har saker nerskrivna men för att ni ska förstå så skriver jag ner lite. Jag tar nu 1vs1vs1 osv.. och inte team..

En spelare börjar med 1land. Varje dag (eller liknande) så ska medlemen uppdatera och skriva in lite olika "uppgraderingar". Alltså typ

Arme1, Arme 2, Arme 3. Om då arme1 har 10 i poäng och den personen möter har 15 så vinner den som har 15. Fast sen kommer fler saker in i spelet så att det inte är så lätt.

(Förövrigt så kan jag inte längre skriva i samma rad om jag inte skriver fullt ut här på fuska :S, vid snabbediting gick det visst)

Edit igen -

Jag kan visa en liten "exempel". Det är inte samma som jag tänker ha i den nya hemsidan men ett litet exempel som stämmer lite. Tex tärningen kommer jag inte ha... sen så är uppdragen anorlunda då..

Här...

I ordning -

1. Klaner (vad det står)

2. uppdrag (information om uppdrag, vem som vunnit/förlorat)

3. REGLERNA - VAD DU GÖR OCH HUR DET GÅR TILL

4. Tärningen (hör ihop till reglerna)

----------1----------

KLAN1 (Poäng- 0)

Medlemmar -

STAT1 - 5

STAT2 - 5

STAT3 - 5

STAT4 - 5

STAT5 - 5

STAT6 - 5

KLAN2 (Poäng- 0)

Medlemmar -

STAT1 - 5

STAT2 - 5

STAT3 - 5

STAT4 - 5

STAT5 - 5

STAT6 - 5

----------2----------

Uppdrag 1 -

Uppdrag 2 -

Uppdrag 3 -

Uppdrag 4 -

Uppdrag 5 -

Uppdrag 6 -

Uppdrag 7 -

Uppdrag 8 -

Uppdrag 9 -

Uppdrag 10 -

----------3----------

REGLER

5 Medlemmar i varje lag! Det första ni/jag gör är att leta fram 5 medlemmar i varje lag. Sedan ger ni eran "klan" ett namn.

Som du ser här ovanför så är det 10 uppdrag.

Det är 2 lag. båda klanerna har STAT 1-6.

I början så har alla medlemmarna 10 varsinna poäng att lägga ut på STAT 1 till 6. De får alltså av dessa 10 poäng

lägga ut hur de vill. För bästa effekt och så att ni vinner kan ni därför prata innom laget.

Sen så slår jag tärningen (kolla på regler "TÄRNINGEN" och om det då blir nr 5 så tävlar ni i STAT5 och den klan som har

mest poäng vinner uppdraget. Om klan1 har 20 poäng i STAT5 och klan2 har 15 poäng i STAT5 så vinner klan1 som har 20 poäng.

Då får alltså klan1 5 poäng för att skillnaden var det.

Alla i det vinnande laget får 2 poäng att lägga ut i STAT.

Sen börjar nästa uppdrag. Den klan som har mest poäng då alla uppdragen körts vinner.

----------4----------

TÄRNINGEN

Då börjar tävlingen. Jag slår då tärningen.

stat - tärningsnummer

STAT1 (1-2)

STAT2 (3-4)

STAT3 (5-6)

STAT4 (1-2)

STAT5 (3-4)

STAT6 (5-6)

Om jag då slår så det blir 5. Då slår jag igen (gäller alla) för att se vilken av 5 eller 6 det blir.

I detta fallet så är numrerna 1-3 på tärningen 5. Och 4-6 nummer 6 på tärningen. Detta är inget ni behöver oroa er för att göra eller så.

Utan detta fixar jag och skriver i forumet snabbt om vad det blir.

Om det nu blir nummer 4 på tärningen som visar sig så kommer det alltså bli STAT6 jag väljer (Annars skulle det vara stat3 då den också har 5-6)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men jag tror jag fattar att du tänkt att varje person/grupp har vissa "skillpoints" och möter varandra på så sätt. Det låter extremt krångligt.

Då är jag inte intresserad längre tyvärr, men lycka till.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag förstår inte riktigt vad du menar, men jag tror jag fattar att du tänkt att varje person/grupp har vissa "skillpoints" och möter varandra på så sätt. Det låter extremt krångligt.

Då är jag inte intresserad längre tyvärr, men lycka till.

har editat min post lite tidigare. Men det kommer vara mer saker, och om du känner dig lite intresserad kan jag.. visa dig exempelforumet jag har nu eller msn så kanske du kan komma med hur du vill ha det.

Det kommer bli mer som ett rollspel och lättare att göra. Måste bara bli lite bättre fixat med lite hjälp ifrån mig själv och er ^^

Så om ni inte vill hjälpa får ni gärna skriva hur ni skulle vilja ha det.

MER FÖRKLARNING

Den som skriver storyn får lite "riktlinjer" (om ingen är sugen så skriver jag..).

Därför att för varje nytt uppdrag så kommer man få bestämma lite mer. Alltså alla val ger en olika möjligheter.

MER FÖRKLARING 2

Varje dag eller vad det nu än blir så skickar alla spelaren in "rapport" där de delar in skillpoints. Även olika val kommer göras då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...