MrJesper Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Hej, jag har en kortläsare som fungerar till SD, CF och xD, den har även en port för micro SD och m2. Men alltså nr jag stoppar in micro sd kortet så lyser den blått på läsaren ( = att den fungar) Men datorn reagerar inte. Vad skall jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 11 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2010 Testa läsaren på en annan dator, om det inte funkar där så kan du testa att sätta microSDkortet i en konverterare till SDkort och testa om datorn kan läsa det då. Vissa datorer klarar inte av microSDHCkort, men det brukar lösa sig om man använder en konverterare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 12 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2010 Testa läsaren på en annan dator, om det inte funkar där så kan du testa att sätta microSDkortet i en konverterare till SDkort och testa om datorn kan läsa det då. Vissa datorer klarar inte av microSDHCkort, men det brukar lösa sig om man använder en konverterare. Jafu Draghon... Det funkar inte att byta dator. och nu kliver nooben in, vad är en konverterare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 12 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2010 http://www.webhallen.com/prod.php?id=104042 En konverterare, eller en adapter som det verkar heta på svenska, är en sak som gör att microSDkortet blir ett SDkort. Kolla på länken så förstår du. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 12 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2010 http://www.webhallen.com/prod.php?id=104042 En konverterare, eller en adapter som det verkar heta på svenska, är en sak som gör att microSDkortet blir ett SDkort. Kolla på länken så förstår du. :) Tack, men jag tror inte att det funkar.. Ett annat micro sd hc kort funkade skitbra. Det måste vara kortet som är trasigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.