Hoppa till innehåll

Hot Om Skolmassaker På Kth


Baranoi
 Dela

Rekommendera inlägg

Man kan ju inte ge mildare straff bara för att det var ett skämt :|

 

I så fall skulle ju varenda en som planerar att mörda någon och åker fast kunna hävda att han bara skämtade.

 

"Nej, jag hade inte alls tänkt genomföra en terrorist-attack mot tunnelbanan, jag bara skämtade!"

^

http://www.offresonance.com/wp-content/uploads/2009/04/double-facepalm.jpg

 

 

Inte en åklagare i världen kan få han fälld för en skolmassaker dvs. överlagt mord. Som du verkar vilja att han ska bli åtalad för.

 

Det enda jag kan tänka mig att han blir åtalad för kan va olaga hot och saftiga böter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Man kan ju inte ge mildare straff bara för att det var ett skämt :|

 

I så fall skulle ju varenda en som planerar att mörda någon och åker fast kunna hävda att han bara skämtade.

 

"Nej, jag hade inte alls tänkt genomföra en terrorist-attack mot tunnelbanan, jag bara skämtade!"

^

http://www.offresonance.com/wp-content/uploads/2009/04/double-facepalm.jpg

 

 

Inte en åklagare i världen kan få han fälld för en skolmassaker dvs. överlagt mord. Som du verkar vilja att han ska bli åtalad för.

 

Det enda jag kan tänka mig att han blir åtalad för kan va olaga hot och saftiga böter.

 

...Det är väl klart som fan att han inte kan bli fälld för ett brott han inte begick. Mitt förra inlägg innehöll 50 inte allt för komplicerade ord, men du lyckades ändå inte fatta något av det :D

 

Vad jag menade var att man inte kan utdöma ett mildare straff, vilket straffet än blir (och det lär antagligen bli böter) bara för att gärningsmannen påstår att allt bara var ett skämt. Fattar du nu, eller måste jag sjunga det för dig?

 

Om gärningsmannen hade suttit hemma med en laddad AK-47 och ritningar över skolan så hade han antagligen fått ett strängare straff, men eftersom det inte finns något som tyder på att han faktiskt hade tänkt genomföra dådet förutom inlägget på 4chan så antar jag att endast böter kommer utdelas.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket tyvärr inte alla vet. Det är därför sådant här händer.

Trotsallt står det överst i titeln på sidan.

Att inte veta vilken hemsida hotet är postat på och för att sedan ta det seriöst är inte bra. Det är som Metro skrev i tisdags.

"Bilden kommer ifrån en hemsida kallas "chan4"". Chan4, inte 4chan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 40200

Såklart det ska vara straffbart, poliserna skulle kunna gjort något vettigare på den tiden dom är på en skola för att leta efter tonåringar som skämtar om mordhot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart det ska vara straffbart, poliserna skulle kunna gjort något vettigare på den tiden dom är på en skola för att leta efter tonåringar som skämtar om mordhot.

Ge exempel :) Jag menar... Vad gör polisen egentligen? Inte exakt som man ser mycket blåljus här iaf, inga sirener eller ens polisbilar för den delen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...