Kevve Skrivet 15 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 Jo, tänkte köpa ett nytt chassi, och eftersom mitt nätaggregat inte är i topp så tänkte jag att man kanske kunde köpa ett som redan har ett i. Då är ju problemet att dom är mycket billigare än nätaggen som man köper löst med samma watt är, är dom sämre då? Jag tittar iallafall på dessa komponenter, minus nätagget, och plus ett chassi med nätagg i. Har redan ett grafikkort som inte är helt för dåligt, det är processorn som är dålig, men jag tänkte att man kan lika gärna ta hela på en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 15 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 Rekommenderar dig inte att köpa ett chassi med integrerat nätaggregat, de håller nästan alltid låg kvalité. Satsa på ett Corsair 550W, tänk på att du kommer dras med ditt nätagg många år framöver. Antingen köper du ett ordentligt på en gång eller så om några år då det integrerade ger upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 15 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 (redigerat) Rekommenderar dig inte att köpa ett chassi med integrerat nätaggregat, de håller nästan alltid låg kvalité. Satsa på ett Corsair 550W, tänk på att du kommer dras med ditt nätagg många år framöver. Antingen köper du ett ordentligt på en gång eller så om några år då det integrerade ger upp. Jo, problemet är att min budget är lite 'limited', så jag har inte råd med riktigt dyra saker just nu. Mitt gamla chassi funkar ju, men det är ganska litet och komplicerat. Så, man kan köpa ett chassi med integrerat nätagg, men det är inte att rekommendera, hur länge ungefär håller det? Jag är inte ute efter långa perioder med det, utan bara tills jag har råd att uppgradera. [Edit] Behöver jag köpa ett nyss chassi ifall det integrerade nätaggregatet skulle ge upp? Redigerat 15 Mars 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 15 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 Rekommenderar dig inte att köpa ett chassi med integrerat nätaggregat, de håller nästan alltid låg kvalité. Satsa på ett Corsair 550W, tänk på att du kommer dras med ditt nätagg många år framöver. Antingen köper du ett ordentligt på en gång eller så om några år då det integrerade ger upp. Jo, problemet är att min budget är lite 'limited', så jag har inte råd med riktigt dyra saker just nu. Mitt gamla chassi funkar ju, men det är ganska litet och komplicerat. Så, man kan köpa ett chassi med integrerat nätagg, men det är inte att rekommendera, hur länge ungefär håller det? Jag är inte ute efter långa perioder med det, utan bara tills jag har råd att uppgradera. [Edit] Behöver jag köpa ett nyss chassi ifall det integrerade nätaggregatet skulle ge upp? Det är även till säkerheten av dina andra komponenter, det är viktigt att nätaggregaten kan ge samma spänning hela tiden. Jag har ingen egen erfarenhet av hur länge ett integrerat nätaggregat håller men det är förmodligen väldigt olika. Du kan behöva köpa ett nytt chassi ifall det nätagget ger upp, det beror helt och hållet på hur allting är monterat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 15 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2010 om det du ska köpa passar i chassit vilket det som det troligen gör om du nu inte har 10år gammalt chassi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2010 Behöver fortfarande hjälp. Är det paketet bra, eller finns det något bätte i ungefär samma prisklass? Jag behöver egentligen ingen hårddisk större än 500 gigabyte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 19 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2010 Behöver fortfarande hjälp. Är det paketet bra, eller finns det något bätte i ungefär samma prisklass? Jag behöver egentligen ingen hårddisk större än 500 gigabyte. Det blir nog inte bättre, men jag tror att ifall du sitter på ett gammalt grafikkort kommer det vara flaskhalsen på din dator. Jag har även just det moderkortet, som är väldigt bra. Du har dock valt fel minnen till det. Moderkortet är bäst med PC3-10666 minnen. Rekommenderar dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346872 . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 19 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2010 Behöver fortfarande hjälp. Är det paketet bra, eller finns det något bätte i ungefär samma prisklass? Jag behöver egentligen ingen hårddisk större än 500 gigabyte. Det blir nog inte bättre, men jag tror att ifall du sitter på ett gammalt grafikkort kommer det vara flaskhalsen på din dator. Jag har även just det moderkortet, som är väldigt bra. Du har dock valt fel minnen till det. Moderkortet är bäst med PC3-10666 minnen. Rekommenderar dessa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346872 . Ska se vad jag kan göra åt minnet där. Grafikkortet är nog inte det bästa eftersom det är ett tidigt Geforce 9X kort, men jag tror jag klarar mig bättre med det än med en 2.0ghz dual core processor och halvdant 2gb ram minne. Dvs, det finns viktigare saker än mitt grafikkort att uppgradera just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.