Hoppa till innehåll

För Hög Ping

a09z

Rekommendera inlägg

Hej!! har typ 150 i ping på counter-strike. Kan ni vara snälla hjälpa mig med detta eller säga varför jag har s:it hög ping.

föresten så att ni inte snakar om att jag har fuskat så säger jag det nu har inte fuskat!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske fr dålig upp kopling men skkrev har inte andvänt fusk på cs :angry:

Han skojar bara med dig. ;)

Men testa att avsuta några program som körs i bakgrunden. Och så kan det vara att du har ett dåligt Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske fr dålig upp kopling men skkrev har inte andvänt fusk på cs :angry:

Han skojar bara med dig. ;)

Men testa att avsuta några program som körs i bakgrunden. Och så kan det vara att du har ett dåligt Internet.

ok ska testa med sakerna i bakrunden tack1 :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

Om du använder trådlöst kan jag rekommendera att koppla in en kabel i datorn istället. Trådlöst blir sjukt laggit när flera personer ansluter till nätverket (hemma hos mig iallafall)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

Latency = Fördröjning

Vet inte riktigt hur det där fungerar men jag tror servern skickar "paket" till dig som berättar vad som händer på servern och för över det till din skärm, så du ser var gubbarna är som du ska skjuta, var bomben är som du ska deffa osv. Och om du har låg ping så går det fort för dig att veta vad som händer, vilket ger dig övertag mot de som har hög ping, eftersom de inte får veta lika fort vad som händer på servern som du isf, om du har låg ping.

Redigerat av hejhejhej
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är ping och latency egentligen

ping= Tiden det tar för servern att kontakta din dator och sedan tillbaks till servern igen. Brukar mätas i millisekunder.

latency= Tiden det tar för servern att kontakta din dator. Brukar mätas i millisekunder

Man kan säga att latency = ping / 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Latency = Fördröjning

Vet inte riktigt hur det där fungerar men jag tror servern skickar "paket" till dig som berättar vad som händer på servern och för över det till din skärm, så du ser var gubbarna är som du ska skjuta, var bomben är som du ska deffa osv. Och om du har låg ping så går det fort för dig att veta vad som händer, vilket ger dig övertag mot de som har hög ping, eftersom de inte får veta lika fort vad som händer på servern som du isf, om du har låg ping.

Japp , det är helt enkelt så.

Jag måste ha min dator på det trådlösa, och jag hatar det :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...