Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

..... har den uppe i 3.8 ghz just nu och den ligger på ungefär 35 grader eftersom jag satte en fläkt där fram också.. ska jag forstätta höjja?

Skrivet

..... har den uppe i 3.8 ghz just nu och den ligger på ungefär 35 grader eftersom jag satte en fläkt där fram också.. ska jag forstätta höjja?

Nej! Pröva först processorn genom att köra en processorintensiv process på den först! T.ex ett benchmark-program eller ett krävande spel. Processorn arbetar inte i 3,8 GHz förens du ger den ett arbete att genomföra.
Skrivet

Nej! Pröva först processorn genom att köra en processorintensiv process på den först! T.ex ett benchmark-program eller ett krävande spel. Processorn arbetar inte i 3,8 GHz förens du ger den ett arbete att genomföra.

Ifall han inte har avaktiverat AMD Cool ´n Quite.

Men som sagt tycker jag att du ska belasta den med Prime95 och se när du får fel, klarar du 20 min så kommer det fungera. Du kommer knappast belasta processorn så mycket "på riktigt".

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...