MrFr3drik Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Skrivet 23 Mars 2010 Hej Köpte min dator för 1 år sedan och den var perfekt. Min Dator Men nu dom senaste månaderna har den börjat bli segare och segare. Jag har fyllt den med skit som filmer och annat men systemåterställt den 2 gånger för att den blir fylld igen. Men till saken. När jag nu börjat spela steamspel. (G-mod) Förr gick det ganska bra att starta men nu tar det år... Min brorsars dator har typ dubbelt så dålig prestanda som min men bättre internet. Och han laddar 10 gånger så snabbt som jag. Och ibland slutar det att fungera av någon anledning. Jag har inte så jättebra internet men laddar ändå ganska fort på webben. Det kan ju vara felet... Jag har försökt med det mesta men inget verkar funka. Jag har nyss systemåterställt den men problemet blir bara värre. Skulle kunna tro att något är trasigt... Om någon vet något så skriv det järna. Citera
Gäst DarkLight Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Skrivet 23 Mars 2010 Har du för många program uppe? Kan vara det. Citera
KalphiteQ Skrivet 24 Mars 2010 Rapport Skrivet 24 Mars 2010 (redigerat) Hej Köpte min dator för 1 år sedan och den var perfekt. Min Dator Men nu dom senaste månaderna har den börjat bli segare och segare. Jag har fyllt den med skit som filmer och annat men systemåterställt den 2 gånger för att den blir fylld igen. Men till saken. När jag nu börjat spela steamspel. (G-mod) Förr gick det ganska bra att starta men nu tar det år... Min brorsars dator har typ dubbelt så dålig prestanda som min men bättre internet. Och han laddar 10 gånger så snabbt som jag. Och ibland slutar det att fungera av någon anledning. Jag har inte så jättebra internet men laddar ändå ganska fort på webben. Det kan ju vara felet... Jag har försökt med det mesta men inget verkar funka. Jag har nyss systemåterställt den men problemet blir bara värre. Skulle kunna tro att något är trasigt... Om någon vet något så skriv det järna. Din hårddisk är en 5400 rpmare som är allmänt slöa, fast det skulle inte göra stor skillnad. Ladda ner CC-Cleaner och rensa register och filer. Skulle inte det fungera rekommenderar jag dig att formatera datorn och installera OS på nytt. Redigerat 24 Mars 2010 av KalphiteQ Citera
MrFr3drik Skrivet 24 Mars 2010 Författare Rapport Skrivet 24 Mars 2010 (redigerat) Tror inte det finns något virus. Den är nyrensad från allt. (Systemåterställd till fabriksinställningar) OS är också nyinstalerat... Det står att bara 30-50% av minnet andvänds och processorn är sällan på 100% (Man kan ibland tro att den inte jobbar) Redigerat 24 Mars 2010 av MrFr3drik Citera
Gäst pong218 Skrivet 24 Mars 2010 Rapport Skrivet 24 Mars 2010 Tror inte det finns något virus. Den är nyrensad från allt. (Systemåterställd till fabriksinställningar) OS är också nyinstalerat... Det står att bara 30-50% av minnet andvänds och processorn är sällan på 100% (Man kan ibland tro att den inte jobbar) Hårddisken kan ha blivit sliten vilket betyder att datorn har svårt att läsa från den. Därför kan inte hårddisken jobba i samma hastighet som förut. //En teori i alla fall. Citera
CeZ Skrivet 24 Mars 2010 Rapport Skrivet 24 Mars 2010 Tror inte det finns något virus. Den är nyrensad från allt. (Systemåterställd till fabriksinställningar) OS är också nyinstalerat... Det står att bara 30-50% av minnet andvänds och processorn är sällan på 100% (Man kan ibland tro att den inte jobbar) Hårddisken kan ha blivit sliten vilket betyder att datorn har svårt att läsa från den. Därför kan inte hårddisken jobba i samma hastighet som förut. //En teori i alla fall. Tror inte det stämmer, skulle säga att hårddiskar arbetar i princip samma tempo tills dom dör. Citera
KalphiteQ Skrivet 24 Mars 2010 Rapport Skrivet 24 Mars 2010 Tror inte det finns något virus. Den är nyrensad från allt. (Systemåterställd till fabriksinställningar) OS är också nyinstalerat... Det står att bara 30-50% av minnet andvänds och processorn är sällan på 100% (Man kan ibland tro att den inte jobbar) Hårddisken kan ha blivit sliten vilket betyder att datorn har svårt att läsa från den. Därför kan inte hårddisken jobba i samma hastighet som förut. //En teori i alla fall. Tror inte det stämmer, skulle säga att hårddiskar arbetar i princip samma tempo tills dom dör. Skulle kunna vara så att TS lyckats ge hårddisken en törn när han slängt omkring med laptopen. Låter bara högst otroligt. Har du installerat eventuella drivrutiner till moderkortet? Det kan vara det annars. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.