Hoppa till innehåll

Mikrofonen Igen...

Zhug

Rekommendera inlägg

Tja, denna morgon skulle jag snacka med en polare på skype och givetvis funkade inte det. Min mikron gör inget ljud, när jag går in på skype's ljudinställningar står det där man ska välja mikrofon, inget. Lägger upp en bild på det. Behöver hjälp så snabbt som möjligt! Tack

post-84574-1269675387_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, denna morgon skulle jag snacka med en polare på skype och givetvis funkade inte det. Min mikron gör inget ljud, när jag går in på skype's ljudinställningar står det där man ska välja mikrofon, inget. Lägger upp en bild på det. Behöver hjälp så snabbt som möjligt! Tack

Problemet kan vara att NÅGON har ändrat på mikrofon så att det står inget :S Redigerat av loopen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Finns ingen.

Uppdaterade drivrutinerna och nu står det att de finns en mic,men funkar fortfarande inte blir inget ljud. Men min sådan Realtek ljud och mic sak är borta.... Den som man kan ställa in ljud och sådant, varfan hittar man den?

EDIT: hittade den nu och gjorde så att den skulle visas men det stod att den skulle visas nästa gång den blev aktiv? :S Hur blir den aktiv'?

edit2 : Nu försvann denna också när jag tog visa alla.. Hur får jag tillbaka den så jag inte har så många saker där nere till höger?

post-84574-1269700399_thumb.png

Redigerat av Zhug
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prova det här : klicka på: Start meny->Kontrollpanel-> system&säkerhet-> kolla åt vänster->maskinvara och ljud->

Ljud->inspelning->klicka på micen->Egenskaper->Nivåer-> sen ändra du på boost o

Microphone :) hoppas det var det du menade xd :D

Oj, xd jag skickade fel svar till dig xd, jag såg inte bilden, det va skype då ^det handlar om sorry

post-92064-1269710116_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...