Hoppa till innehåll

Tv Kort

Link1

Rekommendera inlägg

Tja. jag har ett tv kort. vad kan man göra med tv kortet, liksom vad är det för? om jag nu ska installera detta måste jag ta bort mitt nuvarade grafik kort? Nvidea 8500 GT alltså. funkar allt likadant om jag tar bort grafikkortet och sätter i TV kortet eller ska man ha både tv kortet och grafik kortet?

BTW har Windows vista om det har någon betydelse.

Mvh: link1 :)

Redigerat av Link1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja. jag har ett tv kort. vad kan man göra med tv kortet, liksom vad är det för?

Det är nog det ända jag kan svara på:

Ett TV-kort är ett kort som är insatt i datorn eller så köper man en USB för att sedan lägga in i sin TV.

Man spelar in från TV:n helt enkelt. Kan vara skoj om man kanske missar något avsnitt på TV, så kan man spela in hela skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TV-kortet andvänds för att du ska kunna kolla på TV på datorn (du kan koppla in en antennkabel i datorn). Du behöver alltid ett grafikkort till en dator.

Så du sätter helt enkelt in det där du får plats med det (som på den här bilden sitter den över grafikkortet. Bara pilla bort en sådan där liten lucka och koppla in det.

http://i44.tinypic.com/mkw088.jpg

Redigerat av Xagez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej tack :P synd bara att det bara finns en plats alltså där grafik kortet sitter, har inte platts över för tv kortet :P men mitt moderkort har ju VGA och DVI ut gång funkar moderkortet då som grafikkort eller? för när jag provar dom uttagena så hittar datorn inte skärmen längre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej tack :P synd bara att det bara finns en plats alltså där grafik kortet sitter, har inte platts över för tv kortet :P men mitt moderkort har ju VGA och DVI ut gång funkar moderkortet då som grafikkort eller? för när jag provar dom uttagena så hittar datorn inte skärmen längre. :)

Moderkortet har alltså inbyggt grafikkort. Som de allra flesta.

De är inte mycket bättre än att bara kunna visa bild.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så fort du drar ut ditt grafikkortet så aktiveras moderkortets grafikkretsar.

Men det behöver du inte, köper du ett TV kort som passar för PCI-Slot så behöver du inte dra bort ditt nuvarande grafikkort. Dem flesta moderkorten brukar oftast följa med åtminstånde 3 fria PCI platser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...