Hoppa till innehåll

Övertala.

WizZ

Rekommendera inlägg

Pappa säger (har sagt) att jag inte får köpa spel från 18. men jag får spela dom men iaf. Ngn som har ett tips på hur jag ska övertala han om att få köpa GTA IV. Jag är inte en som blir beroende så sånt problem har jag inte xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gammal är du?

Är du t ex 8 så är det rätt att du inte får spela spel med 18-årsgräns.

Är du typ 16 så borde du kunna säga att du är mogen nog och inte blir rädd eller nåt.

Jag spelade GTA för första gången när jag var 4:a år p.g.a ett litet misstag pappa visste inte vad gta var riktigt, När jag blev 8 år så fick jag förbud men när jag blev 9 knöt vi ett avtal men det var svårt att hålla och jag bröt det men dem brydde sig inte. Nu är jag 10 år och spelar gta varje dag.

Lite mer OnT: Säg att det inte är så farligt och som tidigare inlägg sagt det beror faktiskt på din ålder lite mer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gammal är du?

Är du typ 16 så borde du kunna säga att du är mogen nog och inte blir rädd eller nåt.

Jag är 13 ;P

Men jag tror han typ tycker det är för mycker droger och sånt :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Hur gammal är du?

Han är 14, han går i min klass.

om han tycker det är för mycket droger..? säg att du inte kommer droga iaf eller liknande...

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Får du spela spel med 16års gräns. T. ex. CS? Om du får det så kan du ju säga att skillnaden mellan CS och GTA inte är stor. (En liten lögn bara) Men ladda ner annars. Det är inte så svårt. Kolla guider om du inte vet hur man laddar ner. (har dragit den slutsatsen eftersom du vill spela GTA men inte får köpa det.) Något sätt att övertala din pappa verkar inte funka. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får du spela spel med 16års gräns. T. ex. CS? Om du får det så kan du ju säga att skillnaden mellan CS och GTA inte är stor. (En liten lögn bara) Men ladda ner annars. Det är inte så svårt. Kolla guider om du inte vet hur man laddar ner. (har dragit den slutsatsen eftersom du vill spela GTA men inte får köpa det.) Något sätt att övertala din pappa verkar inte funka. ;)

lol, nej.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...