Hoppa till innehåll

Mitt Grafikkort Börjar Bli Uråldrat Och Det E Dags Å Köpa Nytt.

GraspingAE

Rekommendera inlägg

Mitt grafikkort börjar bli uråldrat och det e dags å köpa nytt.

Och jag tycker att ASUS ENGT220 verkar väldigt lovande men jag vet inte om min dator pallar grafik kortet här e vad jag vet om den:

HP Pavilion

Windows 7 ultimate

Service Pack 3

Intel® Pentium® 4 CPU 3.20 GHz

1024 MB Ram

394 GB Hårdisk ( 2st HDD )

32-Bitars operativsystem

400 W nätaggregat

Asus PTGD1-LA (3 PCI, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN, IEEE-1394)

de e i princip allt jag vet om min data .

så om ni vet om min dator klara grafik kortet hör av er .

[ GraspingAE ]

Redigerat av GraspingAE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får nog ta reda på hurudant kretskort du har.

Haha kretskort?

Du har förmodligen inte en aning om vad du snackar om, yttra dig inte heller då.

OnT: Hela din datorn är uråldrig, du kommer inte tjäna någon större prestanda på att köpa nytt grafikkort, din processor är väldigt gammal och förmodligen allt annat.

Ska du uppgradera får du allt ta och spara ihop till en helt ny burk.

Annars kommer processorn/minnena flaska ditt nya grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du antyder att det inte spelar någon som helst roll vilket moderkort ( Som heter kretskort. =) ) Han har?

Spelar någon roll?

Bara genom att se på hans CPU vet jag att han har en gammal sockel.

Som grädde på moset har han faktiskt skrivit vilket "kretskort" ( Som heter MODERKORT ) han har.

Asus PTGD1-LA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonaldDuckk

Spelar någon roll?

Bara genom att se på hans CPU vet jag att han har en gammal sockel.

Som grädde på moset har han faktiskt skrivit vilket "kretskort" ( Som heter MODERKORT ) han har.

Asus PTGD1-LA

..Som han la dit efter min post.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du antyder att det inte spelar någon som helst roll vilket moderkort ( Som heter kretskort. =) ) Han har?

*daskar en ihoprullad tidning på ditt huvud*

Du kan för fem öre inte skriva "vad har du för kretskort i din dator". ALLA KORT I DATORN ÄR KRETSKORT. Kretskort finns i tvapparater, mobiltelefoner och microvågsugnar.

Därför har man namngett massor av kort, så namnet kretskort=/=moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Du får nog ta reda på hurudant kretskort du har.

Haha kretskort?

Du har förmodligen inte en aning om vad du snackar om, yttra dig inte heller då.

OnT: Hela din datorn är uråldrig, du kommer inte tjäna någon större prestanda på att köpa nytt grafikkort, din processor är väldigt gammal och förmodligen allt annat.

Ska du uppgradera får du allt ta och spara ihop till en helt ny burk.

Annars kommer processorn/minnena flaska ditt nya grafikkort.

Jag ska köpa ny processor, Mer ram minne och HDD . behöver jag nått mer :o ? för att ASUS ENGT220t ska funka på min dator ? ? Redigerat av GraspingAE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du behöver nytt moderkort.

Alltså inte något "mer RAM minne" utan nya och snabbare minnen.

Och köp för gudsskull inte Nvidia, just nu ligger de långt efter på prestanda/pris fronten.

Tycker du kan ge mig en budget så kan jag plocka ihop delar till dig.

okej . okej . säg allt jag behöver för att få en bra dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du ska sätta in ett nytt grafikkort så måste du försöka hitta en återförsäljare som fortfarande säljer kort från 3xxx serien. Korten från 3xxx serien klarar fortfarande alla DX9/DX10 spel helt okej men det är din processor som kommer sabba det, hade själv en sådann processor och visst den hade sina goda stunder, nu har den inte det =).

Hur som helst, lägger du en budget på 5000:- för en ny dator som du sätter ihop själv kommer du få mycket mer ökad prestanda än vad du redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du ska sätta in ett nytt grafikkort så måste du försöka hitta en återförsäljare som fortfarande säljer kort från 3xxx serien. Korten från 3xxx serien klarar fortfarande alla DX9/DX10 spel helt okej men det är din processor som kommer sabba det, hade själv en sådann processor och visst den hade sina goda stunder, nu har den inte det =).

Hur som helst, lägger du en budget på 5000:- för en ny dator som du sätter ihop själv kommer du få mycket mer ökad prestanda än vad du redan har.

Okej, tack :)

Okej tror ni jag får in dom gamla delarna med dom här ? :

-Gigabyte Radeon HD4550 512MB HDMI

-1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB

-Asus M4A89GTD PRO/USB3

-Corsair TX 650W 80+

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...