KalphiteQ Skrivet 13 April 2010 Rapport Dela Skrivet 13 April 2010 Om du ska sätta in ett nytt grafikkort så måste du försöka hitta en återförsäljare som fortfarande säljer kort från 3xxx serien. Korten från 3xxx serien klarar fortfarande alla DX9/DX10 spel helt okej men det är din processor som kommer sabba det, hade själv en sådann processor och visst den hade sina goda stunder, nu har den inte det =). Hur som helst, lägger du en budget på 5000:- för en ny dator som du sätter ihop själv kommer du få mycket mer ökad prestanda än vad du redan har. Okej, tack :) Okej tror ni jag får in dom gamla delarna med dom här ? : -Gigabyte Radeon HD4550 512MB HDMI -1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB -Asus M4A89GTD PRO/USB3 -Corsair TX 650W 80+ Jag förstår inte dig. Ska du köpa en AMD bräda när du sitter på en gammal Intel P4? Hårddisken är känd för att gå sönder, köp en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=496258 istället. Sen är ditt nätagg sjukt overkill för den datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 13 April 2010 Rapport Dela Skrivet 13 April 2010 Om du ska sätta in ett nytt grafikkort så måste du försöka hitta en återförsäljare som fortfarande säljer kort från 3xxx serien. Korten från 3xxx serien klarar fortfarande alla DX9/DX10 spel helt okej men det är din processor som kommer sabba det, hade själv en sådann processor och visst den hade sina goda stunder, nu har den inte det =). Hur som helst, lägger du en budget på 5000:- för en ny dator som du sätter ihop själv kommer du få mycket mer ökad prestanda än vad du redan har. Okej, tack :) Okej tror ni jag får in dom gamla delarna med dom här ? : -Gigabyte Radeon HD4550 512MB HDMI -1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C SATA-II, 32MB -Asus M4A89GTD PRO/USB3 -Corsair TX 650W 80+ Jag förstår inte dig. Ska du köpa en AMD bräda när du sitter på en gammal Intel P4? Hårddisken är känd för att gå sönder, köp en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=496258 istället. Sen är ditt nätagg sjukt overkill för den datorn. Sitter själv på en Intel P4. Funkar ganska bra. Men visst, Jag spelar inte mer än cs 1.6. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 April 2010 Rapport Dela Skrivet 13 April 2010 Intel P4 kan du maxa Bf2 med ett FX5900 från Nvidia, det var en schysst processor. Funkar såklart fortfarande för dagligt bruk och 4-5 år gammla DX7-9 spel. Men det är standard och ha 2 kärniga processorer i dagsläget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.