Hoppa till innehåll

Merchant, Nästa Generations Browserspel?

Honung2k

Merchant  

28 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Tjenare allesammans!

Blir första posten här nu och jag tackar för er tankar.

För två veckor sedan släpptes vad jag tror kommer bli nästa generationens browserspel (Farmville, Tribal Wars, Ikariam, Travian, eRepublic) nämligen spelet Merchant.

Merchant är något så revolutionerande så som ett GPS baserat onlinespel.

Spelet är gratis och spelas och laddas ner till iPhone via iStore.

Kanske inte så många av er som har en iPhone men inom några år kommer alla att ha något liknande och då kunna börja spela spel som använder sig av din GPS position, kopplar upp sig till det trådlösa bredbandet och låter dig spela Merchant.

Merchant är rätt nytt som sagt, och dom håller fortfarande på att utveckla det, men det är helt spelbart så som det är nu, dock finns ingen krigsfunktion, men den håller utvecklarna på att jobba på nu.

Så det enda man kan göra är som i dagens Farmville och Ikariam, bygga sina städer större och bli rikare, men snart kommer man även kunna kriga och forma allianser med sina vänner.

Spelet grundar sig 4 resurser som kan förädlas i över 2 ytterligare föremål.

Varje resursträd har nästan 16 olika sorts reurser, vilket resulterar i att spelet innehåller över 80 unika olika handelsvaror.

Allt från Vete, Kopparmalm till Vodka och Falafel.

Ni som redan lirar kan väll berätta vart ni har era kolonier så vi kan börja handla :)

Ni som inte lirar rekomenderar jag er verkligen att gå in på merchanthegame.com och ta en titt och testa gratis spelet.

Ni som inte har iPhone, skaffa och börja gama nästa generationens browser spel =)

/Honung Baron över Göteborg och snart Kung över Sverige :)

post-93009-1271611805_thumb.gif

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare allesammans!

Blir första posten här nu och jag tackar för er tankar.

För två veckor sedan släpptes vad jag tror kommer bli nästa generationens browserspel (Farmville, Tribal Wars, Ikariam, Travian, eRepublic) nämligen spelet Merchant.

Merchant är något så revolutionerande så som ett GPS baserat onlinespel.

Spelet är gratis och spelas och laddas ner till iPhone via iStore.

Kanske inte så många av er som har en iPhone men inom några år kommer alla att ha något liknande och då kunna börja spela spel som använder sig av din GPS position, kopplar upp sig till det trådlösa bredbandet och låter dig spela Merchant.

Merchant är rätt nytt som sagt, och dom håller fortfarande på att utveckla det, men det är helt spelbart så som det är nu, dock finns ingen krigsfunktion, men den håller utvecklarna på att jobba på nu.

Så det enda man kan göra är som i dagens Farmville och Ikariam, bygga sina städer större och bli rikare, men snart kommer man även kunna kriga och forma allianser med sina vänner.

Spelet grundar sig 4 resurser som kan förädlas i över 2 ytterligare föremål.

Varje resursträd har nästan 16 olika sorts reurser, vilket resulterar i att spelet innehåller över 80 unika olika handelsvaror.

Allt från Vete, Kopparmalm till Vodka och Falafel.

Ni som redan lirar kan väll berätta vart ni har era kolonier så vi kan börja handla :)

Ni som inte lirar rekomenderar jag er verkligen att gå in på merchanthegame.com och ta en titt och testa gratis spelet.

Ni som inte har iPhone, skaffa och börja gama nästa generationens browser spel =)

/Honung Baron över Göteborg och snart Kung över Sverige :)

Bilden säger inte hur spelet är men. kanske ska testa?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...