WishCookie Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Vad ska jag göra? min Dator är helt hackad av en annan person. Jag behöver hjälp! Vad ska jag göra! ;( Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Du kan ju vara mer specifik så vi kan hjälpa dig. Citera
WishCookie Skrivet 23 April 2010 Författare Rapport Skrivet 23 April 2010 Du kan ju vara mer specifik så vi kan hjälpa dig. Jag ahr sådan panik, denna personen säger att han kan se mig, han kan se alla mina lösenords saker och se vad jag skriver. Han skickade också sån hära chattboxar där dets tår: hej hej hej hej över hela datorn! Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Dra ut nätverkssladden. Sedan sök igenom med NOD32 (Ladda ner trial). Sök sedan igenom med Spybot Search & Destroy. Sedan ska det nog vara borta. Annars får du formatera. Citera
WishCookie Skrivet 23 April 2010 Författare Rapport Skrivet 23 April 2010 Dra ut nätverkssladden. Sedan sök igenom med NOD32 (Ladda ner trial). Sök sedan igenom med Spybot Search & Destroy. Sedan ska det nog vara borta. Annars får du formatera. Nätverkssladen? Menar du den som sitter på Interneten? Citera
Ibanez Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Jupp det skulle jag tro att han gör. Har du router så stäng av den. Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Ja, Dra ut internet sladden, Så du inte har nåt internet. Stäng också av routern om du har nån. Citera
WishCookie Skrivet 23 April 2010 Författare Rapport Skrivet 23 April 2010 Ja, Dra ut internet sladden, Så du inte har nåt internet. Stäng också av routern om du har nån. När jag ska ladda ner NOD32 så står det att jag måste avinstallera norton, men jag vågar inte ta risken Citera
KalphiteQ Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Ja, Dra ut internet sladden, Så du inte har nåt internet. Stäng också av routern om du har nån. När jag ska ladda ner NOD32 så står det att jag måste avinstallera norton, men jag vågar inte ta risken Som det skulle kunna bli så mycket värre? Citera
CeZ Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 Precis, inte för att norton skulle hjälpt anyway. Citera
Gäst Alol Skrivet 23 April 2010 Rapport Skrivet 23 April 2010 1. Dra ut internet sladen. 2. Installera en virus scanner t.ex Avira, NOD32 eller AVG. 3. Virus sök. Trojanhorse kanske det är så om den inte ska skicka data till motagaren så drar du ut sladden. Denns process ska fortfarande vara igång så virus sök. OBS: Finns jävligt många FAKE anti-virusar så watch out! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.