GangsterTwist Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2010 Chilla måste också förstå att proteinpulver är onödigt om du inte tränar tillräckligt mycket och hårt. Eftersom den enda tänkbara anledningen till varför sådant är nödvändigt är utifall du inte får i dig tillräckligt mycket proteiner i din vardagliga måltid/köttbit. Så tro inte att proteinpulver är som steroider. Rätta mig om jag har fel, ni som vet bättre... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2010 Chilla måste också förstå att proteinpulver är onödigt om du inte tränar tillräckligt mycket och hårt. Eftersom den enda tänkbara anledningen till varför sådant är nödvändigt är utifall du inte får i dig tillräckligt mycket proteiner i din vardagliga måltid/köttbit. Så tro inte att proteinpulver är som steroider. Rätta mig om jag har fel, ni som vet bättre... :) Blev lite fundersam över det där, vem har sagt att han letar efter anabola steroider? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2010 (redigerat) Ja alltså Chilla säger ju att han vill börja bygga muskler, de har inte direkt jätte mycket med proteinpulvret för sig att göra, utan helt enkelt bara att han måste träna mer en 2 gånger i veckan för att ens behöva pulvret. Steroider ger dig lättare muskler, medans pulvret enbart hjälper ifall du lägger in hårda träningen. Nu rekommenderar jag inte steroider, de ska man inte börja med, jag rekommenderar bara att Chilla tränar mer och hårdare, sedan kanske pulvret behövs. Typ. EDIT: Han får troligtvis i sig tillräckligt mycket proteiner utan pulvret, och kan annars börja äta en relativt stor kött bit av något slag efter träningen istället. Själva pulvret ser han endas som en status sak, baserat på min personliga tolkning av hans inlägg. EDIT: Orkade inte läsa ditt jätte långa inlägg Ryssfemma, men de ser ut som du vet vad du pratar om (mer en mig allafall). Och ungefär detta jag mena: "Annars när det gäller proteinet så är det nog helt onödigt och inta det dagarna du inte tränar då det bara handlar om 2 gånger i veckan." Jag rekommenderar han att inte ens börja med pulver då de inte behövs, han borde istället bara äta lite bättre när han kommer hem från träningen. Redigerat 4 Maj 2010 av GangsterTwist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 4 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2010 Vad rekommenderar ni för proteintillskott för mig då? Jag tror inte att jag får tillräckligt med protein om man ska få 2g per kg kroppsvikt/dag. Det skulle innebära typ 140g per dag. Jag vill bygga muskler. :) En anledning till att jag funderar på att börja med pulver. 140 g är ju fett mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 4 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2010 De blir inte så jätte mycket när du tränar hårt, för när du gör de, så äter man ju mer en man brukar. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 4 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2010 Vad rekommenderar ni för proteintillskott för mig då? Jag tror inte att jag får tillräckligt med protein om man ska få 2g per kg kroppsvikt/dag. Det skulle innebära typ 140g per dag. Jag vill bygga muskler. :) En anledning till att jag funderar på att börja med pulver. 140 g är ju fett mycket! Ska du börja med och köra på 2g per kg kroppsvikt så är det lika bra att du börjar räkna kalorier, vill man bygga muskler så är det bäst att man ligger på ett kaloriöverskätt, dvs ät mer än vad du förbrukat. Du ska inte heller få i dig 140g protein som också bara är av vassletypen ifrån proteinpulvret, du äter ju en del mat varje dag eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 4 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2010 Vad rekommenderar ni för proteintillskott för mig då? Jag tror inte att jag får tillräckligt med protein om man ska få 2g per kg kroppsvikt/dag. Det skulle innebära typ 140g per dag. Jag vill bygga muskler. :) En anledning till att jag funderar på att börja med pulver. 140 g är ju fett mycket! Ska du börja med och köra på 2g per kg kroppsvikt så är det lika bra att du börjar räkna kalorier, vill man bygga muskler så är det bäst att man ligger på ett kaloriöverskätt, dvs ät mer än vad du förbrukat. Du ska inte heller få i dig 140g protein som också bara är av vassletypen ifrån proteinpulvret, du äter ju en del mat varje dag eller? Det känns som att ni inte tycker att jag borde ta tillskott! Ska nog försöka få i mig mer protein i maten i stället. Tack för tipsen iaf :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 4 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2010 Har inte sagt att det är något fel på det, aldrig fel med vassleprotein efter träningen som är snabbt och du får ner aminosyror som minskar muskelnedbrytningen som är oftast stor under träningen/efter. Men uträkningarna om att du ska få i dig 140g protein enbart från proteinpulvret ville jag bara rätta dig att du inte borde göra. 21-40g räcker, en portion motsvarar ungefär ett mjölkpaket utan det höga fettinnehåller samt kolhydratsinnehållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 5 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2010 Har inte sagt att det är något fel på det, aldrig fel med vassleprotein efter träningen som är snabbt och du får ner aminosyror som minskar muskelnedbrytningen som är oftast stor under träningen/efter. Men uträkningarna om att du ska få i dig 140g protein enbart från proteinpulvret ville jag bara rätta dig att du inte borde göra. 21-40g räcker, en portion motsvarar ungefär ett mjölkpaket utan det höga fettinnehåller samt kolhydratsinnehållet. Jag menade inte att jag skulle få i mig 140g protein enbart från tillskottet. Jag menade att jag tror inte att jag får tillräckligt med protein av min vanliga kost så om jag skulle lägga på ett tillskott så skulle det jämna ut sig och ge mer resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 5 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2010 Har inte sagt att det är något fel på det, aldrig fel med vassleprotein efter träningen som är snabbt och du får ner aminosyror som minskar muskelnedbrytningen som är oftast stor under träningen/efter. Men uträkningarna om att du ska få i dig 140g protein enbart från proteinpulvret ville jag bara rätta dig att du inte borde göra. 21-40g räcker, en portion motsvarar ungefär ett mjölkpaket utan det höga fettinnehåller samt kolhydratsinnehållet. Jag menade inte att jag skulle få i mig 140g protein enbart från tillskottet. Jag menade att jag tror inte att jag får tillräckligt med protein av min vanliga kost så om jag skulle lägga på ett tillskott så skulle det jämna ut sig och ge mer resultat. Ja med tanke på skolmaten som serverades idag som t.ex fiskbullar, köttfärssås med knappast någon kött i så förstår jag det. Kör på om du har svårt och uppfylla behovet, aminosyror är viktiga för alla celler i vår kropp även en massa olika enzymer som dem producerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RySSEN Skrivet 6 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Maj 2010 Palla räkna upp en jävla massa statistik.. Jag tycker du ska köra med protein pulver, Köp även Creatine Monohydrate. Men det tar tid att bygga muskler så tro inte att du komma bli biff på någon månad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.