Hoppa till innehåll

Tv Som Skärm

Red_fox2

Rekommendera inlägg

Tjena, nu äre återigen dags för ny bruk för min del (haft denna ca 5 månader) och slog det mig en sak igår, jag har tänkt köpa en 32" lcd tv nu till kommande veckan, och då tänkte jag att jag ska bygga nytt chassie som är anpassat för tv bänken och koppla min nuvarande dator till nya tv'n och ha den för att kolla film och kanske spela något spel som typ cs eller wow.

Har hört att vissa säger att det funkar med en hd ready lcd tv om man bara tar av ett bättre märke, medan vissa andra har sagt att man måste ha full hd för den bästa bilden.

Så då undrar jag om det är någon som kan rekommendera en tv som skulle funka bra ihop med datorn (vill ju inte ha dålig kvalité på bilden när man ska titta film) och som kostar omkring 3 - 5 000;-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

ockej, tack så mkt för snabbt svar =), ska fara och kika på elgiganten och se vad dom har för utbud av apparater strax då

Ändrad:

Var och kikade och billigaste dom hade var för 7k här vart jag bor, så får ta och beställa via nätet

Redigerat av Red_fox2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Full HD är mycket viktigare ifall man ska använda TVn som datorskärm än ifall man bara ska se på TV.

Jag sitter på en LG 37LH3000 med Full HD och använder som datorskärm, hur nöjd som helst.

Se till att du har HDMI på grafikkortet som nog är den enda vettiga anslutningen mellan TV och dator.

Verkar riktigt konstigt att den billigaste 32" tvn kostade 7k.

Den här verkar fungera fint, föreslår att du läser lite recensioner först dock.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=444044 5k

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar Samsung skärmar <3 Dock tycker jag mer om Sony, men de är svindyra.

Men du länkade till en som är 37 tum, och trådskaparen ville ha 32. :P Annars skulle jag rekommendera den tvn också.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s524...ams=k=s52452009

32'' skärmar, rekommenderar att du bara kollar på Sony, Samsung och möjligtvis kanske LG, de är de som gör bra tvapparater nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskar Samsung skärmar <3 Dock tycker jag mer om Sony, men de är svindyra.

Men du länkade till en som är 37 tum, och trådskaparen ville ha 32. :P Annars skulle jag rekommendera den tvn också.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s524...ams=k=s52452009

32'' skärmar, rekommenderar att du bara kollar på Sony, Samsung och möjligtvis kanske LG, de är de som gör bra tvapparater nu.

Jo, jag var medveten om att det var en 37"s tv.

Men dem gick för samma pris som en 32"are.

När TVn används som datorskärm är lite extra storlek sällan ett problem, utan att lägga till pengar så är det bara bra på alla sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp, elgiganten hade inte inne något billigare här i stan, och sen är dom privatägd så då lägger dom till lite saftigare priser på sina saker.

37" tummare är inga problem, har gott om plats, men dom är ju oftast dom billigaste modellerna så det var därför jag tänkte på en sådan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...