Gäst BillieJean Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 Hej igen. Jag startade för ett tag sen en tråd om att jag saknar drivrutiner. Det gör jag fortfarande och tänkte försöka förklara mer utförligt vad problemet gäller. Jag var tvungen att ominstallera XP och efter jag gjorde det saknades tre drivrutiner. Drivrutinerna för ljud, grafik och skrivare. Ljudet har löst sig, men grafiken och skrivaren är fortfarande ett mysterium. Skrivaren skiter jag i nuläget i, men jag behöver hjälp med att få videokortet att fungera som innan. Varje gång jag startar igång datorn så kommer två rutor upp. Dessa heter guiden för installation av maskinvara. De gäller 3400-series (skrivaren) och Videostyrenhet (VGA-kompatibel). Jag har försökt att skaffa info via dxdiag och diverse smått och gott, och till och med försökt att manuellt installera drivrutiner för grafiken. Men det fungerar inte, för skärmen syns inte ens i enhetshanteraren. Jag har försökt åtskilliga gånger att gå in på AMD's hemsida och ladda ner drivrutiner av alla de slag. Men ingen av dem lyckas. De kan inte hitta något grafikkort att installera på/till. Jag vet att grafikkortet sitter där det ska, och det har det gjort i drygt 5 år nu. Allting fungerade perfekt innan jag var tvungen att ominstallera XP (med medföljande skiva) men det var efter ominstallationen som allting gick käpprätt åt helvete. Inga program kan hjälpa mig, så nu vänder jag mig ännu en gång till er. Jag vill inte ha oseriösa svar som "försök installera om" för det har jag liksom försökt, men utan att det hjälpt nämnvärt. Vad kan detta bero på och varför hände det så? Citera
Gäst BillieJean Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 vilken skrivare och vilket grafikkort Skit i skrivaren. Jag vet att mitt grafikkort är 32mb series, men typen vet jag inte. Kan vara Radeon VE eller 7000. Jag vill helst undvika att skruva upp burken... Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 försök installera om Kan ju vara att graffet har gett upp. Ny dator är att rekommendera. Citera
majskolv Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 http://support.amd.com/us/gpudownload/Page...ofessional/Home om det inte funkar så får du öppna och kolla Citera
Gäst BillieJean Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 (redigerat) Installation gick bra, och sen trodde jag resten skulle flyta på problemfritt....men icke! Setup was unable to find components that can be installed on your current harddrive or software configuration. Please make sure you have the right hardware or software. Vad kan detta betyda? Jag har rätt hårdvara, inget har någonsin blivit utbytt... Redigerat 3 Maj 2010 av BillieJean Citera
prophet Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 (redigerat) Du har inte rätt hårdvara för drivrutinerna. :_ Redigerat 3 Maj 2010 av prophet Citera
Gäst BillieJean Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 Du har inte rätt hårdvara för drivrutinerna. :_ Kan du kanske hjälpa mig då? Citera
majskolv Skrivet 3 Maj 2010 Rapport Skrivet 3 Maj 2010 öppna burken och kolla vad det står på grafikkortet Citera
dolken Skrivet 7 Maj 2010 Rapport Skrivet 7 Maj 2010 3 tips 1. nytt grafikkort 2.uppdatera windows xp till windows xp sp3 3. ladda ner alla drivrutiner som passar dina grejer och spara dom på ett usb-minne Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.