Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tjenare! Jag och ett gäng grabbar ska göra en film och nu är det så att vi vill sätta in ett frågetecken i filmen. Frågetecknet är från början en helt vanlig bild.

http://1.bp.blogspot.com/_mprnb0C4Oi8/SpoEc6ixZEI/AAAAAAAAAkY/IvWCZfWriCk/s400/questmarks.jpg

Men som ni ser så har den en blå bakgrund. Vill alltså ha bort det blåa så att jag kan lägga in frågetecknet i filmen utan en jävla blå/vit bakgrund som omringar frågetecknet. Kan jag göra nåt för att fixa detta?

Tack på förhand!

Använder mig av Adobe Photoshop CS3.

Program jag redigerar film i : Vegas Pro 8.

Redigerat av antebajen
Skrivet

Magic Wand+klicka på det blåa+delete = biffen fixad

Ja.. Har kollat runt lite . .. Först gjorde jag så att jag använde mig av.

Magnetic lasso tool och drog bort den övre delen av frågetecknet.. Alltså inte den lilla runda cirkeln under frågetecknet. Tänkte fixa den efter.

Sen kopierade jag biten av frågetecknet jag tog ut. La in det i ett nytt dokument eller vad man ska säga. Sen gjorde jag det där med magic wand och deletade. Då blev bakgrunden rutig.. Svart/vit. Och efter det så sparade jag bilden

CTRL+S Sava den som jpeg eller bmp. Öppnar ett helt nytt dokument (papper) i photoshop och gör bakgrunden svart där för att testa att lägga in mitt frågetecken jag gjort. Trycker på Place.. importerar in frågetecknet.. Men det är fortfarande en vit bakgrund runt om frågetecknet. Vad gör jag för fel då?. Jag gjorde detta bara för att testa så jag gjorde rätt så att det bara är frågetecknet och ingen bakgrund runt om.

http://1.bp.blogspot.com/_mprnb0C4Oi8/SpoEc6ixZEI/AAAAAAAAAkY/IvWCZfWriCk/s400/questmarks.jpg

Gäst pong218
Skrivet

Nej alla format klarar inte av "transparent" bakgrunder. Endast vissa som ex. .PNG som du nämnde och sedan så läser ju inte vegas .psd!

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...