antebajen Skrivet 7 Maj 2010 Rapport Skrivet 7 Maj 2010 (redigerat) Tjenare! Jag och ett gäng grabbar ska göra en film och nu är det så att vi vill sätta in ett frågetecken i filmen. Frågetecknet är från början en helt vanlig bild. http://1.bp.blogspot.com/_mprnb0C4Oi8/SpoEc6ixZEI/AAAAAAAAAkY/IvWCZfWriCk/s400/questmarks.jpg Men som ni ser så har den en blå bakgrund. Vill alltså ha bort det blåa så att jag kan lägga in frågetecknet i filmen utan en jävla blå/vit bakgrund som omringar frågetecknet. Kan jag göra nåt för att fixa detta? Tack på förhand! Använder mig av Adobe Photoshop CS3. Program jag redigerar film i : Vegas Pro 8. Redigerat 7 Maj 2010 av antebajen Citera
Hivee Skrivet 7 Maj 2010 Rapport Skrivet 7 Maj 2010 Magic Wand+klicka på det blåa+delete = biffen fixad Citera
antebajen Skrivet 7 Maj 2010 Författare Rapport Skrivet 7 Maj 2010 Magic Wand+klicka på det blåa+delete = biffen fixad Ja.. Har kollat runt lite . .. Först gjorde jag så att jag använde mig av. Magnetic lasso tool och drog bort den övre delen av frågetecknet.. Alltså inte den lilla runda cirkeln under frågetecknet. Tänkte fixa den efter. Sen kopierade jag biten av frågetecknet jag tog ut. La in det i ett nytt dokument eller vad man ska säga. Sen gjorde jag det där med magic wand och deletade. Då blev bakgrunden rutig.. Svart/vit. Och efter det så sparade jag bilden CTRL+S Sava den som jpeg eller bmp. Öppnar ett helt nytt dokument (papper) i photoshop och gör bakgrunden svart där för att testa att lägga in mitt frågetecken jag gjort. Trycker på Place.. importerar in frågetecknet.. Men det är fortfarande en vit bakgrund runt om frågetecknet. Vad gör jag för fel då?. Jag gjorde detta bara för att testa så jag gjorde rätt så att det bara är frågetecknet och ingen bakgrund runt om. http://1.bp.blogspot.com/_mprnb0C4Oi8/SpoEc6ixZEI/AAAAAAAAAkY/IvWCZfWriCk/s400/questmarks.jpg Citera
Hivee Skrivet 7 Maj 2010 Rapport Skrivet 7 Maj 2010 Du ska spara den som psd, inte jpg, annars blir den osynliga bakgrunden vit Citera
antebajen Skrivet 7 Maj 2010 Författare Rapport Skrivet 7 Maj 2010 Du ska spara den som psd, inte jpg, annars blir den osynliga bakgrunden vit Jag lyckades.. Man ska spara den i PNG! : ) Tack. Citera
Gäst pong218 Skrivet 7 Maj 2010 Rapport Skrivet 7 Maj 2010 Nej alla format klarar inte av "transparent" bakgrunder. Endast vissa som ex. .PNG som du nämnde och sedan så läser ju inte vegas .psd! Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.