Hoppa till innehåll

oracle of seasons


Master X
 Dela

Rekommendera inlägg

kan nån hjälpa mig?

 

jag har kommit till..ÖH??... vad heter han?? den sista bossen (han som blir en drake när man lyckas döda hans första form! men kan nån nå tips att klara honom? han e så stor att ja inte hinner tänka! HJÄLP!! HJÄLP!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det den här du menar?

 

Onox

Tower of Darkness Boss

 

Onox

 

Använd Roc's Cape för att undvika hans attacker och göra snurrattacker på honom. Efter att ha tagit lite skada så kommer han att kalla på Din. Fortfarande omsluten av kristal som en sköld för honom. Använd Rod of Seasons för att slå sönder kristalen och fortsätt att attackera honom med snurrattacker. Efter några attacker så kommer han att försvinna. Om du har L2 Heart Ring på dig kan du gå runt i cirklar i rummet för att fylla på dina hjärtan helt. När du är redo att möta Onox andra jag så går du bara mot kristalen så kommer allt att börja skaka och du faller ner i ett annat rum.

 

Onox's Final Form

 

Det här är den svåraste bossen i hela spelet. För att förgöra honom ska du använda Roc's Cape för att oppa upp på en utav hans händer när han slår mot dig. Rid på hans hand och hoppa mot hans huvud och slå på kristalen han har i pannan. Om du kan, försök att hoppa till hans andra hand, för det kommer att spara dig tid, hälsa och trubbel bara, för att nu kan du hoppa mot hans huvud direkt igen. Det bästa rådet är att springa runt så mycket som möjligt för att han inte ska träffa dig. Om du har L2 Heart Ring på dig så kommer du att fylla på dina hjärtan genom att gå omkring. När han slår över hela skärmen med sin hand så ska du bara bege dig till den andra sidan av rummet, ta hjälp av Pegasus Seed om det behövs. Efter en hel dl träffar på kristalen i hans panna så kommer Onox att vara besegrad. pju, det var segt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...