DS89 Skrivet 2 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2004 Står det DS90 skrev! Behöver hjälp igen... Hur dödar man den där skuggan av Sora... Han är ju så himla svår och irriterande. Det är på Båten om du undrar. Min syster vill också vet vart man hittar trollformeln Thunder.... De första gångerna du möter skugg-Sora finns det inte så mycket mer taktik än att bara ta lock on och slå på honom. När du sedan ska slå honom igen efter ett filmklipp mot Riku kommer han att vara mycket svårare. Boss: Skugg-Sora. Ta lock on på honom så fort slaget börjar och slå till at börja med precis som vanligt. Använd dodge roll ifrån plattsen så fort skuggan försvinner, då det betyder att han snart kommer att dyka upp och slå dig bakom din rygg. Du kommer också att bli tvungen att ta lock on på honom igen så fort han försvinner för att sedan dyka upp igen. Efter ett tag kommer han att tredubbla sig själv, men hans kopior kommer att ha mycket mindre HP. Men bry dig inte om kopiorna, utan försök att koncentrera dig på originalet så länge du kan, även om det kan vara svårt. Annars fortsätter du bara. Har du fortfarande problem kan du åka tillbaka till Colloseum och träna upp dig några nivåer, eller också köpa några nya, kraftfullare ringar. Du kan också försöka med att trycka på triangel-knappen medan du har lock on på en utav skuggorna, då dina kompanjoner kommer att attakera bossen. Det gör att de inte vimsar runt lika mycket, och du kan se hur länge effekten varar genom att se på om deras porträtt vid magi och livsmätaren blinkar blått. Det här brukar vara väldigt effektift för mig vid bossarna. Efter slaget aktiverar du luckan i golvet och hoppar ner där och sparar. Gå sedan tillbaka och gå ut i dörren som ledde ut på däck, och du kommer att efter ett filmklipp lära dig att flyga. Döda alla heartlessen och du kommer sedan att få slåss mot kapten krok. Boss: Kapten Krok. Det här slaget är väldigt lätt. Ta bara lock on på honom och börja slå, och undvik honom när han svingar svärdet som en galning framför sig. Om du nu ändå skulle bli allvarligt skadad kan du flyga till baksidan om skeppet och hela dig här utan att bekymra dig om att bli skadad under tiden. Efter ett filmklipp kommer du att tas till Big Ben. Flyg ner till den sidan av klockan som visar en annan tid än de andra, och ta lock on på den ena visaren och slå på den tills den är lika mycket som de andra tre klockorna. Efter ett filmklipp kommer nyckelhålet att visas. Du kommer sedan att få Summonen tingeling. Flyg till sammma område som Wendy är på och leta efter en kista som innehåller några av dalmatinerna. Flyg sedan upp och leta efter två fönster som det lyser ett rött ljus ovanför. Flyg dit och aktivera dem för att få några saker. Nu är du färdig med den här världen. Thunder har du väl redan? Du ska ha fått den magin efter att man gjort den där Satirens träning med tunnor i Olympus Colluseum. Och uppgraderingen till den ska du ha fått när du slått Ursula i Atlantica. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 2 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2004 Det har jag gjort, jag har lämnat den hos Ariel, men då tog Triton sönder den! :( Nu har jag besökt Triton Palace, och där har Ursula tagit treudden. Vad gör man sen? Du kanske ska göra som jag skrev i början. Är han ändå inte med dig ska man kanske först prata med honom i Tritons Palatts. Tänk också på att du inte kan se om han är med dig eller ej förren du tar exmine på den där saken i klippan som är gömd bakom ett av de mindre skeppsvraken. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 2 Maj 2004 Rapport Dela Skrivet 2 Maj 2004 Står det DS90 skrev! Behöver hjälp igen... Hur dödar man den där skuggan av Sora... Han är ju så himla svår och irriterande. Det är på Båten om du undrar. Min syster vill också vet vart man hittar trollformeln Thunder.... Förresten, jag skriver ner var du hittar alla magier i spelet här nedan: Fire - Du lär den utav kalle efter att du slagit den första bossen i Traverse town. Fira - Slå Djafar när han är en ande. Firaga - De kidnappade Disney-Prinsessorna lär dig den i Hallow bastion. Blizzard - Filurkatten lär dig den efter att du slagit Bossen i världen Alice i underlandet. Blizzara - Slå Djafar när han är en ande. Blizzaga - Slå Behemoth i Hades Cup. Thunder - Göra Satirens övning med tunnor i Olympus Colluseum. Thundara - Slå Ursula i Atlantica. Thundaga - Slå den trehövdade hunden i Hades cup. Cure - Slå Clayton i Tarzans värld. Cura - Slå Skugg - Sora. Curaga - Får du efter att ha talat med personerna i biblioteket på Hallow bastion efter att du låst dess nyckelhål. Gravity - Klara av Phil cup. Gravira - Slå Jätte-Ogie-Bogie i Halloween town. Graviga - Slå Hades i Hades cup. Aero - Slå Opposite armor i Traverse town. Aerora - Hittas i en kista i Aldriglandet efter att ha aktiverat en gul Trinnety. Aeroga - Hitta alla 99 saknade dalmatiner. Stop - Slå Parasite cage i valen Monstro. Stopra - Slutföra en utav sidorna i Nalle Puh boken. Stopga - Slå Phantom vid Big Ben i Aldriglandet efter att ha förseglat nyckelhålet i Hallow Bastion. När du har lärt dig alla de här magierna, kan du få ett nytt vapen till antingen Kalle eller Långben om du därefter pratar med Merlin. Men om detta stämmer eller ej kan jag dessvärre själv inte svara på då jag ännu inte har hunnit rädda alla 99 dalmatinerna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg