Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan
Skrivet

Nu har jag kommit till den sista banan (Tror jag)!

Men nu ska jag slåss mot törnrosas häxa. Alltså hon som är chef och hon är en otroligt stor drake och finns det något tips om hur man dödar henne??

Skrivet
Jag klarade henne genom att jag tog summon tingeling som helar upp mig lite då och då men när jag nästan är död så tar jag cure/cura/curaga på mig fast jag slog helle bara jag använde ingen magi mot henne när hon är en drake och nej det finns en bana efter Hollow Bastion som du är på. ;)
Skrivet

Nu har jag kommit till den sista banan (Tror jag)!

Men nu ska jag slåss mot törnrosas häxa. Alltså hon som är chef och hon är en otroligt stor drake och finns det något tips om hur man dödar henne??

För det första: Nej, dessvärre är detta inte den sista banan utan den sista heter "End of the world", alltså de hjärtlösas värld. Dessutom kommer extra saker att uppenbara sig på andra världar. Efter att du slagit draken måste du också börja om Hallow bastion igen efter att du klarat den första gången. Du kommer att förstå vad jag menar senare, så oroa dig inte för det nu.

Boss: Malecfient som drake.När jag besegrade henne var jag på nivå 68. Så fort striden börjar är ett gott råd att ta fram tinkerbell som helar dig då och då under striden. Att ha Långben för helande och odjuret för attack är också bra, och se till att stapla upp ett rikt lager av elixir hos alla dina kompanjoner och dig själv. När du har tagit summon på tinkerbell tar du lock on på hennes huvud och börjar slå. Använd INTE Dodge roll här, utan använd istället Glide för att undvika hennes attacker. Speciellt för hennes eld, då denna attack är mycket dödlig. Därför är det även bra att ha en ring som reducerar eldskador. Är hon allt för irriterande kan du även kasta migin stop på henne. Och tryck också under stridens gång som en galning på trekants-knappen när du kan, då dina kompanjoner ändå inte kan undkomma hennes attacker. Ett annat tips är att (Nu vet jag inte om det går ännu men du kan försöka) gå till rummet där du besegrade henne första gången och hoppa upp på en liten ränna som bildar en plattform och leta efter en kista. I den kistan ligger nyckel "Oblivion" som är en utav de starkaste nycklarna). Dessutom kan du döda några defenders tills en av dem tappar en kista som innehåller samma sköld. Denna skölden är Långbens näst bästa vapen.

Gäst Soffan
Skrivet

Okej tack så himla mycket :D

Får hoppas att jag klarar henne nu :D

• Skapa ny...