Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Monopol är en marknadsform som gynnar producenterna mest, och konsumenterna minst då det inte råder någon konkurrens som driver ner priserna. När monopol existerar uppstår välfärdsförluster eftersom produktionen inte är maximerad.

Jag tror du tänker på privata monopol.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man redan betalar en stor del av det man tjänar till staten genom att arbeta, varför ska man betala en stor slant igen? Varför inte betala det till en privatperson som driver apoteket så den personen får efterfrågan om att anställa fler personal?

Staten kan också anställa mer personal? + Att vinsten går till bra grejer som vägar, sjukhus och skolor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får jag ställa en fråga bara, varför röstar ni på "Piratpartiet"?

 

Vad mer kan dom göra än att göra det lagligt att ladda ner, etc?

 

OBS: Notera att Piratparitet är min svagaste del (ont om information).

 

Grejen är att alla småkids under 18 röstar på PP eller SD för det mesta. Visst ta bort FRA och IPRED kan vara bra, men det vill Miljöpartiet OCKSÅ. Hade jag gått efter en sådan P12åsikt som "LAGLIG NEDLADDNING HIHI XDXPXDXXDDDD" så hade det varit på MP då jag hade lagt lite miljö i åtanken.

 

Men mitt val imorgon på skolvalet faller på Folkpartiet. Solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får jag ställa en fråga bara, varför röstar ni på "Piratpartiet"?

 

Vad mer kan dom göra än att göra det lagligt att ladda ner, etc?

 

OBS: Notera att Piratparitet är min svagaste del (ont om information).

Men mitt val imorgon på skolvalet faller på Folkpartiet. Solklart.

 

Jag har skolval på Fredag och jag kmr också rösta på Folkpartiet! :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man redan betalar en stor del av det man tjänar till staten genom att arbeta, varför ska man betala en stor slant igen? Varför inte betala det till en privatperson som driver apoteket så den personen får efterfrågan om att anställa fler personal?

Staten kan också anställa mer personal? + Att vinsten går till bra grejer som vägar, sjukhus och skolor.

 

Men då får vi ett samhälle som man inte bör ha idag i Sverige, att allt finns redo för en.

Pengarna finns, sjukvården finns, försäkringar finns, bidrag finns = Människan går inte ut

och försöker utveckla. Liksom dem flesta som pluggar på KTH till civilingenjörer, byggnadsingenjörer samt en hel andra viktiga yrken som är till för utveckling av samhället, deras vilja är att lämna landet när dem går ut i arbetslivet.. Skatten skrämmer folk, varför ska man plugga 3-7 år men sedan inte få det att löna sig.

 

Vi delar endast ut våra framgångar här i Sverige, vi behåller inget själva.

Sen så är det så att en hel del apotek fortfarande ägs av staten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att om vi skippar all sjukvård, alla pengar, alla försäkringar och alla bidrag då får vi ett ambitiöst och bra samhälle? Jag säger såhär, de som har förutsättningarna redan och nog pengar i fickan för att klara sig utan bidrag kanske skulle motiveras mer av den samhällstypen, men de som föds i en familj med dålig ekonomi eller hos en ensamstående förälder, hur ska de kunna gå ut och utvecklas utan stöd?

Sedan lönar sig en utbildning visst, även med högre skatter. De flesta kan klara sig på mindre än de har nu och ändå ha råd att unna sig något extra som semestetrar då och då, måste folk vara så själviska att de flyttar utomlands bara för att de måste betala lite mer pengar till de som inte har det lika bra? Jag har alla förutsättningar att bli civilingenjör och jag så skulle önska, och jag har inget emot att ge bort delar av min lön till andra som inte har mina förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas för min gud att SD kommer in i riksdagen, fast med allt valfusk som pågår så kanske inte det är så troligt.

 

Men om det kommer ske så tycker jag det är rätt åt alla AFA medlemmar som står och skriker ''INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR''.

 

Väldigt konstigt eftersom muslimska föreningar vill ha lägre skatter åt muslimer och invandrare, det är ju verkligen att göra skillnad på folk, om inte det är rasism så vad är? Att vilja skänka invandringen som SD vill? Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...