Antonioz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Shiny Nidoking Attacker - Flamethrower Thunderbolt Endure Rest Item - Lum berry Ser bra ut. Nintetales Attacker - Flamethrower Fire Blast Dark Pusle Iron Tail Item - Charcoal Byt ut Fire Blast mot något annat. Quagsire Attacker - Surf Blizzard Hail Earthquake Item - Icy Rock Skulle bytt ut Blizzard mot Ice Beam Manectric Attacker - Thunder Thunderbolt Bite Iron Tail Item - Zap plate Byt bort Thunder mot Signal Beam (hos move tutor) Skulle du ha kvar Hail på Quagsie om jag tar bort blizzard? Har bara hail för att den får blizzard att ha 100 i accurcy men hail kanske är bra ändå? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Hail + Bizzard gör nog mindre skada än två Ice Beams, så jag skulle bytt ut Hail också. Skulle byta ut Surf mot Waterfall eller Aqua Tail (Move tutor), Blizzard mot Ice Punch (Move tutor) och Hail mot Toxic, Rock Slide eller Stone Edge. Ice Punch är starkare för Quagsire eftersom hen har mycket högre attack än special attack. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s Har jag också för mig o_O Förresten draghon, jag försökte lära manectric signal beam i pastoria city men allt som fanns att välja på var: Fire Fang Tackle Thunder Wave Leer Howl Quick Attack Spark Odor sleuth Thunder Fang Roar Discharge charge Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Waterfall = 75 - 85 i styrka. Surf = 90. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Surf är mycket starkare än Waterfall ju? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 (redigerat) Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s Har jag också för mig o_O Förresten draghon, jag försökte lära manectric signal beam i pastoria city men allt som fanns att välja på var: Jag tror hon syftar på Frontier Front i HG/SS Redigerat 13 Juni 2010 av zitroz Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s Har jag också för mig o_O Förresten draghon, jag försökte lära manectric signal beam i pastoria city men allt som fanns att välja på var: Jag tror hon syftar på Frontier Front i HG/SS Har teamet på Diamond x_x Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Har teamet på Diamond x_xKan du inte byta över till något HG/SS då? :s Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 13 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Har teamet på Diamond x_xKan du inte byta över till något HG/SS då? :s Skulle jag ju kunna men föredrar att spela på diamond xd Så det går alltså inte att få tag i Signal Beam och Ice Punch på Diamond? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 13 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2010 Surf mot Waterfall? :o är inte Waterfall ganska svag? :s Har jag också för mig o_O Förresten draghon, jag försökte lära manectric signal beam i pastoria city men allt som fanns att välja på var: Fire Fang Tackle Thunder Wave Leer Howl Quick Attack Spark Odor sleuth Thunder Fang Roar Discharge charge Lär den Flamethrower eller Overheat med TM då, jag mindes inte vilket spel du körde på. Om Quagsire: Den har en bas attack på 85, medan bas special attack bara är 65. Så för Quagsire är det bättre att ha Waterfall. Om du nu inte orkar byta över till HG så kör på Ice Beam då. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg