Gäst pong218 Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Jag har gjort som ett piano (mindre än vanligt 88 tangenter) utan jag har bara 31 st. På varje är det ett ljud men jag vill att de ska kunna spelas upp via tangenter(Q, W, E, R, T, Y, U...) också hur gör jag det? Det är koden jag är ute efter såklart! Så om någon vet kan du vara så snäll och posta den här.. Det vore ännu bättre om man kunde trycka på ex Q sen trycks den första tangenten ner..... (om det skulle vara lättare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 if(Key.isDown(KEY.A)) { //spela ljud koden } Nåt sånt tror jag. Var ett tag sen jag gjorde nåt i flash. Istället för "A" kanske du får använda ascii. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 if(Key.isDown(KEY.A)) { //spela ljud koden } Nåt sånt tror jag. Var ett tag sen jag gjorde nåt i flash. Istället för "A" kanske du får använda ascii. Spela ljud koden hur ser den ut?, jag kodar inte mycket i flash utan gör mest animeringar.... så hjälp snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Kommer inte ihåg. Var så länge sen jag programmera i flash. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Jag behöver veta spela ljud koden också :c har försökt googlat runt ett tag men hittar inget :c Finns något om AS3 om man söker på google men hittar inge AS2(vilket jag behöver) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Jag vet att man kan trycka på en frame sen välja ett ljud där. Då kan det bli nåt i stil med. if (Key.isDown(KEY.A)) { goto_frame(3) } Tror det är goto_frame. Kan vara gotoFrame också. Som sagt var ett tag sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 i AS2 är det gotoAndPlay(3) om det är frame 3 eller gotoAndStop(3) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 23 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2010 Så var det ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.