💬
Logga in
Fuska.se

Sex Och Samlevnad

18 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Tjenare, allesammans, nu är det så att jag har sex och samlevnad i skolan och jag behöver lite hjälp.

Vad jag behöver hjälp med :

Otrohet - Var tycker du går gränsen för otrohet? Varför är folk otrogna och går det att förlåta någon som har varit det? Berätta vad du tycker och känner kring ämnet.

Vänskap - Vad förväntar du dig av en vän? Hur beter sig en bra vän? Ge exempel på minst 5 situationer där du tydliggör hur en vän ska bete sig. Reflektera över hur du gör för att leva upp till dessa krav.

Jag har försökt med dessa två punkter och jag lyckas inte eftersom, jag inte kommer på något.

Därför behöver jag hjälp.

Hoppas att jag får hjälp SNABBT, för jag ska lämna in detta arbete nu på fredag.

Nivå 0 · Nykomling

I frågorna står det "vad tycker DU..."

Behöver jag säga mer?

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Ja, det står du. Men JAG kommer inte på något, så då kan jag kanske få idéer från andra?

Nivå 0 · Nykomling

Vi ska alltså ge dig en idé om vad du själv tycker?

Nivå 0 · Nykomling

Nej, vi ska säga vad vi tycker och göra hans läxa åt honom. Fast det ska vi inte.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

Nej, förfan. Ni ska ge mig förslag, jag kommer inte skriva av er..

Jag kommer att få några ideer från er. Det är inte meningen att ni ska göra detta åt mig.

Skriv vad NI tycker! Så kanske jag kommer på något!

Nivå 0 · Nykomling

Gå in på Flasback, där kan du hitta en helvetes massa trådar om just dom frågorna du har.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8

Jag orkar inte leta runt på flashback, kan inte ni bara skriva om vad ni tycker? så jag kan få lite ideer?

Nivå 0 · Nykomling

Så du är helt likgiltig inför otrohet/vänskap?

Nivå 0 · Nykomling

Att skriva vad DU tycker är fan den lättaste läxan man kan ha, vad man än skriver så blir det ju rätt, tycker du att otogenhet är när man kollar på en annan person så är det din åsikt likväl om du tycker att gränsen går vid att kyssa någon.

24 May 2010
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Jävlar vilket segt forum.

Säger bara tattare.

Jag... eh skitsamma så jävla kasst forum.

Nivå 0 · Nykomling

Förlåt för att vi inte assisterar dig med världens enklaste uppgift.

Du vet inte vad en tattare är, va?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jävlar vilket segt forum.

Säger bara tattare.

Jag... eh skitsamma så jävla kasst forum.

Säger du som är för korkad för att ha en egen åsikt och göra din egen jävla läxa?
Nivå 0 · Nykomling

Jag måste faktiskt hållamed Ceto lite...

Tänker man inte hjälpa bör man ju typ hålla käften...

25 May 2010
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Jag måste faktiskt hållamed Ceto lite...

Tänker man inte hjälpa bör man ju typ hålla käften...

exakt, ni som inte vill hjälpa kan hålla keft.

Nivå 0 · Nykomling

1.Eftersom det står vad DU tycker så behöver du i princip bara skriva vad som helst. Till exempel, "Jag tycker att otrohet är när man kysser någon annan" och "Jag tycker att en bra vän skall vara snäll, pålitlig och generös."

2. Svara nu på frågorna i uppgiften.

3. ???

4. Profit!

När man kan svara vad som helst så är det verkligen inga konstigheter. Om du verkligen inte har en egen åsikt om det här så är det bara och skriva vilken skit som helst.

Om någon bad dig skriva ner tio bra filmer, skulle du inte klara av det då? Även om du inte vet vilka tio filmer som är dina favoritfilmer så är det ju bara att skriva ner 10 stycken. Uppgiften du har är exakt samma sak.

27 May 2010
Nivå 0 · Nykomling

Menart.

Det står ju: Vad tycker DU?

Alltså kan ju du bara skriva typ: Jag tycker otrohet är när man kramar någon. Bara skriv ner lite bs och sen lämna in. För din lärare kan ju inte ge dig underkänt för det är Din åsikt om saken.

28 May 2010

håller med facemeat och guggis. om de vill veta vad DU tycker, så ska du skriva vad du tycker. frågar du oss så är det inte vad du tycker, utan vad vi tycker. och det var inte din uppgift. ditt fail. :_

Nivå 0 · Nykomling

Eftersom ingen tillför något vettigt så låser jag.

Dessutom så är uppgiften en av de enklaste ordbajseriuppsatser man kan skriva.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.