Antonioz Skrivet 24 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2010 Hallåjs, höll på att spela på mitt ds lite då jag plötsligt kom emot ljudknappen så att ljudet sattes på. Jag försökte sänka och det gick lite men den hade på något vis fastnat så att jag inte kunde stänga av ljudet helt och som ni vet kan ljudet vara riktigt irriterande ibland. Finns det något sätt att laga det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2010 1. Hoppas på det bästa och försöka smälla till knappen och dsen så knappen hoppar in i rätt läge, men det rekommenderar jag ej. 2. Skruva upp alla skruvar och lyfta av skalet, rätta till knappen och skruva tillbaka skalet. Eller så får du leva med lite ljud. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 24 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2010 Lämna in skiten på reparation, har du ingen garanti eller något ? Du kan ju fråga i närmaste spelbutik. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2010 Lämna in skiten på reparation, har du ingen garanti eller något ? Du kan ju fråga i närmaste spelbutik.Oftast får man betala för att de skickar in dsen för att få den fixad, så det kostar i vilket fall som helst. Eller så köper man en trigram-mejsel och fixar det själv gratis (eller bästa teknik-kunniga person man känner). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2010 Lämna in skiten på reparation, har du ingen garanti eller något ? Du kan ju fråga i närmaste spelbutik.Oftast får man betala för att de skickar in dsen för att få den fixad, så det kostar i vilket fall som helst. Eller så köper man en trigram-mejsel och fixar det själv gratis (eller bästa teknik-kunniga person man känner). Tänk om du omedvetet pajjar skiten då ? (Kanske är orimligt, men ändå) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2010 Det är orimligt att dsen pajar om man bara skrivar upp undersidan, slidear alla knappar till vänster och skruvar fast undersidan igen. Har gjort det själv nämligen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2010 Är man händig så är man.. Höhö. (Vilket inte jag är) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2010 Om du kan öppna upp batteriluckan på en mobil, byta sim-kort och batteri och sätta tillbaka luckan så borde du klara av att ta av ett ds-skal och fixa lite med ljud/onoff-slide-knapparna och sätta tillbaka. Men om man gör det så får man ingen garanti för konsolen. Men jag har bara köpt begagnat. Så för mig spelar det ingen roll. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2010 Jaha, trodde det var mycket mer komplicerat än så.. Det är därför jag aldrig jag pillar på mina elektroniska prylar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
4dd3aCiD Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Kom igen nu! Skruva upp den så ser du ju vad som är glappt osv. Har fixat liknande problem förut med den simpla metoden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123pizza Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2010 only a tip: sätt fast nåt vid DSet brevid högtalarna. med den kan du täka högtalarna och problemet är löst! (dum idé va??) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 21 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2010 only a tip: sätt fast nåt vid DSet brevid högtalarna. med den kan du täka högtalarna och problemet är löst! (dum idé va??) Ljudet lär väl höras igenom ändå? Spelar ingen roll längre då jag köpte ett nytt Lite 8] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg